اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 13 April 2016
معاون بهره ‌برداري آبفای کشور در سفر به خوزستان مطرح کرد؛
تشيعي گفت : نظارت بر كنترل كيفي بيش از ۷۶ تصفيه‌خانه آب و ۱۲۰۰ كيلومتر خطوط انتقال از ۳ رودخانه كارون، كرخه و دز كاري سخت و حساس است، اما خوشبختانه وضعيت آب شرب در روستاهاي تحت پوشش شرايط مطلوبي دارد.

به‌ گزارش عصرپرس به نقل از پاون ، حمیدرضا تشیعی با حضور در استان خوزستان از تصفيه‌خانه آب شرب روستايي مجتمع آبرساني شهداي جنگيه و آزمايشگاه مركزي شركت آبفار خوزستان بازديد كرد.

معاون بهره ‌برداري شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: با توجه به انجام مستمر آزمایش‌های کیفیت‌سنجی آب شرب، آب شرب روستاهای خوزستان از نظر بهداشتی مطمئن و سالم است.

وی در بازديد از تصفيه‌خانه آب شرب روستايي مجتمع آبرساني شهداي جنگيه شهرستان كارون و آزمايشگاه مركزي شركت آبفار خوزستان با بيان اين مطلب كه به‌رغم محدوديت‌هاي فراواني كه به لحاظ اعتبارات در اين شركت وجود دارد، عملكرد قابل قبولي را شاهد هستيم، گفت: اهتمام مديريت آبفار خوزستان نسبت به ارايه خدمات پايدار قابل تقدير است.

تشيعي ادامه داد: نظارت بر كنترل كيفي بيش از ۷۶ تصفيه‌خانه آب و ۱۲۰۰ كيلومتر خطوط انتقال از ۳ رودخانه كارون، كرخه و دز كاري سخت و حساس است، اما خوشبختانه وضعيت آب شرب در روستاهاي تحت پوشش اين شركت در سطح استان خوزستان شرايط مطلوبي دارد.

وي با بيان اينكه طي ۳ سال اخير به ‌رغم وجود اپيدمي بيماري‌هاي مرتبط با آب، هيچ گونه گزارشي از سوي دستگاههاي بازرسي و كنترل كيفي آب به شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور ارسال نشده است، گفت: يكي از بيماريهاي مرتبط با آب وبا است و در كشور عراق نيز به وفور اين بيماري وجود دارد، در استان خوزستان هيچ گونه مشكلي در اين باره گزارش نشده است.

معاون بهره‌برداري شركت مهندسي آبفای كشور با اشاره به بازديد انجام شده از تاسيسات آبرساني شهداي شلمچه بيان كرد: اين تصفيه‌خانه به لحاظ كيفي در سطح بالا و استاندارد قرار دارد كه آبرساني به ۷ روستا را نيز انجام مي‌دهد. از نكات مثبت اين تاسيسات مي‌توان به سامانه گندزدايي اشاره داشت كه به خوبي احداث شده و به بهره‌ برداري رسيده است.

تشيعي افزود: در فاز دوم توسعه تاسيسات شهداي شلمچه نيز سامانه اندازه گيري و سيستم‌هاي ثبت آنلاين است. با توجه به اينكه سامانه كلرزني گازي همواره خطر زا بوده، مديريت و اتفاع حوادث احتمالي گاز كلر در اين تاسيسات مستقر است كه اين را مي ‌توان به عنوان يك نقطه قوت تلقي كرد.

وي با بيان اينكه اصلاح و بازسازي تاسيسات و تصفيه‌خانه‌ها نيز بايد مورد توجه قرار گيرند، گفت: اميدواريم با تامين اعتبارات مورد نياز بتوانيم در ساير حوزه‌هاي بهره‌برداري از جمله اصلاح و بازسازي تصفيه‌خانه‌ها خطوط انتقال و شبكه‌هاي توزيع، بهبود راندمان و  بهبنه‌سازي تاسيسات آبرساني در سطح استان گام‌هاي موثري برداريم.

معاون بهره‌ برداري شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تخصيص اعتبار ۵۰۰ ميليون دلاري به شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور گفت: اين اعتبار براي تكميل و توسعه پروژه‌هاي آبرساني در سطح كشور خواهد بود كه البته در استاني مانند خوزستان با توجه به تعدد و پراكندگي بالاي روستاها نحوه تخصيص متفاوت و بالاتر خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: