اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 23 November 2017
لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در دیدار با نایب رئیس مجلس روسیه بر ضرورت تقویت همکاری‌های امنیتی دوجانبه برای مقابله با باقیمانده تروریسم در منطقه تاکید کرد.

ضرورت همکاری ایران و روسیه برای مقابله با باقیمانده تروریسم

به گزارش عصرپرس از صداوسیما، لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در دیدار با نایب رئیس مجلس روسیه بر ضرورت تقویت همکاری‌های امنیتی دوجانبه برای مقابله با باقیمانده تروریسم در منطقه تاکید کرد. این دیدار روز چهارشنبه در حاشیه دهمین اجلاس مجمع عمومی مجالس آسیایی در استانبول برگزار شد.

لاریجانی گفت: تروریسم هنوز خاتمه پیدا نکرده و ماجراهای جدیدی در راه است که لازمه مقابله با آن تقویت همکاری‌های امنیتی میان ایران و روسیه است.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: اجلاس سوچی بتواند تصمیم درستی برای حل مسایل سیاسی سوریه اتخاذ کند.

لاریجانی در ادامه از توسعه روابط پارلمانی و افزایش همکاریهای اقتصادی میان دو کشور ایران و روسیه استقبال و خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه روابط تجاری پیشنهاداتی به دوما و فدراسیون روسیه داده شده و در حال حاضر نیز در ایران تمامی بخش ها علاقمند به همکاری با روسیه هستند.

نایب رئیس مجلس روسیه هم در این دیدار تصریح کرد: با همکاری بوجود آمده، مصمم هستیم تروریسم را به طور کامل در سوریه ریشه کن کنیم.

میخاییل امیلیانوف سران آمریکا را عامل ایجاد تزلزل در ثبات منطقه خواند و در عین حال گفت: روسیه علاقمند به ادامه همکاری ها با ایران در همه زمینه ها از جمله افزایش همکاریهای پارلمانی، اقتصادی و هسته ای است.

نام:
ایمیل:
* نظر: