اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 12 April 2016
رهبرمعظم انقلاب اسلامی:
حضرت آیت الله خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی دردیدار آقای نورسلطان نظربایف رئیس‌جمهوری قزاقستان با اشاره به ضرورت افزایش همكاریهای دو كشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، بین المللی و مبارزه با تروریزم خاطرنشان كردند: برخی قدرتها به‌ویژه امریكا در ادعای مبارزه با تروریزم صادق و جدی نیستند اما كشورهای اسلامی می‌توانند با همكاریهای صادقانه، این تهدید را از جهان اسلام دور كنند.

به گزارش پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری ، حضرت آیت الله خامنه‌ای كمك امریكاییها به داعش در عراق را نمونه‌ای از برخوردهای غیرصادقانه ائتلافهای گوناگون مدعی مبارزه با تروریزم برشمردند و گفتند: آنها برای توجیه برخوردهای دوگانه خود، تروریزم را به دو نوع خوب و بد تقسیم می‌كنند.

رهبر انقلاب با اشاره به ملیت اروپایی عاملان حوادث تروریستی در اروپا و همچنین حضور پر رنگ افرادی از این كشورها در گروههای تروریستی در سوریه و عراق، افزودند: این واقعیتها نشان دهنده جدی نبودن غرب و به‌ویژه امریكاییها در مبارزه با تروریزم است.

ایشان دنیای امروز را دنیایی متلاطم توصیف كردند و افزودند: كشورهای اسلامی امروز از سویی با خطر گروههای تروریستی كه به‌نام اسلام و در واقع علیه اسلام و مسلمانان فعالیت می‌كنند، مواجهند و از سوی دیگر برخی قدرتهای غربی تمایل ندارند كه كشورهای مسلمان، متحد و در كنار یكدیگر باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقابله با خطر تروریزم و برخوردهای دوگانه قدرتها را نیازمند افزایش همكاری كشورهای اسلامی در چارچوب سیاستهای عقلانی و منطقی دانستند و گفتند: ما با كشورهای مسلمان احساس برادری می‌كنیم و مواضع ایران و قزاقستان نیز در بسیاری از مسائل جهانی یكسان است.

رهبر انقلاب با اشاره به همكاریهای قزاقستان با ایران در مجامع بین‌المللی تأكید كردند: با وجود «دین، تاریخ و فرهنگ مشترك» و «ظرفیتهای فراوان دو كشور»، روابط تجاری و اقتصادی در سطح نازلی قرار دارد و ما از افزایش همكاریها در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و همچنین همكاری در موضوع رژیم حقوقی حوزه دریایی مشترك استقبال می‌كنیم.

در این دیدار كه آقای روحانی رییس جمهور نیز حضور داشت، آقای نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان، ایران را همسایه‌ای بزرگ، قدرتمند و قابل اعتماد و اتكا دانست و گفت: دو كشور ظرفیتهای فراوانی برای توسعه روابط دارند و ما در این سفر در خصوص برنامه‌های اقتصادی و تجاری مهمی به توافق رسیدیم كه موجب رشد و افزایش همكاریها خواهد شد.

رئیس‌جمهور قزاقستان، تروریزم را تهدیدی جدی خواند و با اشاره به بروز حوادث تروریستی در غرب و تلاش غربی‌ها برای معرفی اسلام به عنوان نماد تروریزم، گفت: تروریزم و سیل مهاجرت آوارگان، در واقع ناشی از مقابله با دولتهای قانونی كشورهای منطقه توسط قدرتهای غربی است، زیرا هنگامی كه دولت مركزیِ با ثبات در كشوری از بین برود، تروریزم جانشین آن می‌شود.

آقای نظربایف با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران و نفوذ معنوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در كشورهای اسلامی گفت: من با نظرات جنابعالی در خصوص وحدت جهان اسلام كاملاً موافقم و باید به همه جهان نشان دهیم كه اسلام، دینِ پیشرفت، اتحاد و مبارزه با تروریزم است.

نام:
ایمیل:
* نظر: