اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - 10 April 2016
به‌دلیل استمرار خشکسالی و کاهش شدید منابع آبی؛
حوضه مارون در سال‌های اخیر از نظر كمبود ذخایر آبي جزو حوضه‌هاي بحراني استان خوزستان بوده و سال گذشته نيز با وجود افزایش بارش‌ها همچنان در وضعيت كم‌آبي به سر مي‌بريم، به‌همین دلیل امکان تامین آب کشت‌های بهاره و تابستانه 95 در شبکه آبیاری مارون وجود ندارد.

به‌گزارش عصرپرس به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، معاون بهره ‌برداری از سدهای انحرافی و شبکه‌های آبیاری مارون ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان آب و برق خوزستان و با هماهنگی فرمانداری و جهاد کشاورزی این شهرستان، با توجه به بحران آب و استمرار شرایط خشکسالی و به تبع آن کاهش منابع آبی، کشت‌های بهاره و تابستانه در سطح حوضه مارون و خیرآباد ممنوع شده است.

الماس سنایی‌مطلق افزود: حوضه مارون در سال‌های اخیر از نظر كمبود ذخایر آبي جزو حوضه‌هاي بحراني استان خوزستان بوده و سال گذشته نيز با وجود افزایش بارش‌ها همچنان در وضعيت كم‌آبي به سر مي‌بريم، به‌همین دلیل امکان تامین آب کشت‌های بهاره و تابستانه 95 در شبکه آبیاری مارون وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دستورالعمل ابلاغی سازمان آب و برق خوزستان از طریق اطلاع‌رسانی در اماکن اداری و محل خدمات کشاورزی به اطلاع کشاورزان منطقه خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: