اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - 17 November 2017
استاندار کرمانشاه گفت:‌ اسکان موقت زلزله زدگان استان از روز دوشنبه یا سه شنبه هفته آینده به طور همزمان در مناطق شهری و روستایی آغاز می شود.

اسکان موقت زلزله زدگان از هفته آینده

به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا هوشنگ بازوند اظهار کرد: در مرحله اسکان موقت یک اتاق 12 متری به همراه انباری برای نگهداری اسباب و وسایل خانواده‌های زلزله ‌زده ساخته می شود که البته این انباری ممکن است یک چادر باشد.

وی افزود: قرارداد ساخت اسکان موقت با طرف سازنده فردا شنبه نهایی و جزییات آن اعلام می شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: ‌این اتاق ها در کنار خانه های آسیب دیده زلزله زدگان ساخته می شود تا پس از بازسازی ساختمان های تخریب شده، برای مردم قابل استفاده باشد.

زمین لرزه کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای این استان خسارت وارده کرده و طبق برآورد نخستین، دست کم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است و این به معنای آن است که باید 31 هزار اتاق برای زلزله زدگان ساخته شود.

 

نایلون،‌ مهمترین نیاز کنونی زلزله زدگان

در چند روز گذشته هزاران خودروی شخصی، ‌وانت و کامیون مملو از چادر، ‌پتو، ‌پوشاک و اقلام خوراکی از سراسر کشور راهی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شده است.

اکنون وضعیت به گونه ای است که مسئولان تاکید دارند، اکنون دیگر نیازی به این اقلام نیست.

استاندار کرمانشاه به ایرنا گفت که 'اکنون مهمترین نیاز مردم در مناطق زلزله زده نایلون و تا حدودی وسایل گرمایشی است.'

بازوند همچنین تاکید کرد: مردم نیکوکار و خیر کشور کمک های خود به زلزله زدگان را به سمت کمک نقدی ببرند و به شماره حساب اعلام شده از سوی هلال احمر واریز کنند.

 

توزیع نامناسب کمک‌ها

حجم کمک های ارسالی و البته توزیع بدون برنامه و نادرست آن از روز پنجشنبه، سبب ایجاد صحنه های ناراحت کننده ای شده است.

این در حالی است که برخی مناطق دورافتاده به این اقلام اضافی نیازمند هستند؛ البته سیل کمک های ارسالی بسیار بیشتر از حجم تقاضای کنونی است و به همین علت مسئولان تاکید دارند نوع کمک ها بسته به نیاز زمانی باید تغییر کند و حتما مستمر باشد.

استاندار کرمانشاه هم با تایید وجود مشکل در توزیع کمک های مردمی در مناطق زلزله زده گفت: این نحوه توزیع بیشتر از سوی مردم نیکوکاری است که خودشان اقدام به خرید، ‌انتقال و توزیع کمک ها می کنند.

وی اظهار کرد: این کار در روند توزیع خلل ایجاد می کند اما بنای ما سخت گیری بر مردم نیکوکار و جلوگیری از ابراز حس نوع دوستی و همدلی آنان نیست و نمی خواهیم آنان را برای دادن کمک ها به هلال احمر مجبور کنیم.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون (ظهر جمعه) 436 کشته و بیش از 10 هزار و 179 زخمی داشته است.

شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که کل غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: