اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 05 April 2016
مولاوردی:
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، نقش زنان را در پیشبرد آرمان‌ها و سیاست‌های کلی نظام و بویژه تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور بسیار سازنده و مهم بر شمرد و تاکید کرد: با اجرا و عمل به سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی می توانیم فرهنگ، جامعه و خانواده ای سالم داشته باشیم.

به گزارش عصرپرس به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان البرز اظهارداشت: دولت به تنهایی نمی‌تواند در عرصه اقتصاد مقاومتی اقدام و عملی تأثیرگذار داشته باشد و تمام قوا با استفاده از ظرفیت‌های خود قطعاً می‌توانند اقتصاد کشور را به سمت مطلوب پیش ببرند و در نهایت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندی بانوان تأثیرگذار باشند.

وی عملکرد دولت در زمینه آسیب‌های اجتماعی را اجتماع‌ محور عنوان کرد و اظهار داشت: در تمام زمینه‌ها پیشگیری بهتر از درمان بوده و ما در زمینه آسیب‌های اجتماعی نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا بحران در جامعه بوجود آید و سپس در پی درمان آن باشیم قبل از این که آسیب‌های اجتماعی تبدیل به یک بحران ملی شود باید به فکر درمان و پیشگیری آن باشیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به ارتباط میان وضعیت اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی، گفت: آسیب‌های اجتماعی در جهان پدیده ای همه‌گیر و فزاینده شده و مربوط به یک دهه و عملکرد یک دولت نیست و باید تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی در این امر تلاش کنند.

مولاوردی جایگاه معاونت امور زنان و خانواده را ستادی عنوان و اظهار امیدواری کرد با هم‌افزایی سازمان‌ها و مدیریت ظرفیت‌های موجود و شناسایی آسیب‌ها در حوزه زنان و خانواده و ترویج همکاری‌های شبکه‌ای و ایجاد حساسیت آسیب‌های اجتماعی در افکار عمومی بتوان در کنترل آسیب‌های اجتماعی به نتیجه مطلوب رسید.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده هدف از برگزاری نشست‌های منطقه‌ای در کشور را ایجاد شبکه همکاری بین سازمان‌های مردم‌نهاد با دولت، دولت با دولت، سازمان‌های مردم نهاد با سازمان‌های مردم نهاد خواند و اظهار امیدواری کرد: با پایداری شبکه‌ها بتوان در فرایند ارتقاء و توانمندسازی زنان و خانواده تأثیر گذاشت.

وی یکی از سیاستهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را توانمندسازی دختران و زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد ، بی تردید به نتیجه لازم در این حوزه دست خواهیم یافت.

طرح آموزش پیشگیری از ‌آسیب‌های اجتماعی در مدارس بر اساس تفاهم‌نامه منعقده فی‌مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان مردم‌نهاد اهسا و با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری و آموزش و پرورش استان البرز در مدرسه دخترانه شاهد شهید کلانتری برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: