اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 13 November 2017
در پی زلزله در غرب کشور
نماینده سازمان ملل در ایران و نخست وزیر کانادا با ارسال پیامی با زلزله زدگان ایران ابراز همدردی کردند.

ابراز همدردی مقامات و نهادهای بین المللی با زلزله‌زدگان

به گزارش عصرپرس، گری لوئیس نماینده سازمان ملل متحد در ایران در پیامی به زبان فارسی و انگلیسی در صفحه توییتر خود نوشت: تسلیت به دولت و مردم ایران برای زلزله ی مرگبار دیشب در مرزهای غربی.

وضعیت در نیمه شب گذشته خیلی مشخص نبود اما با طلوع خورشید بیشتر در مورد کشته شده ها و افراد زخمی اطلاعات بدست می آید. در صورت نیاز سازمان ملل آماده همکاری است.

ابراز همدردی نخست وزیر کانادا

در همین حال جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در پیامی در صفحه توییتر خود در واکنش به زمین لرزه در ایران و عراق نوشت: امروز خبرهای غم انگیزی از ایران و عراق رسید، کانادایی‌ها عمیق‌ترین همدردی خود را به خانواده‌های زلزله‌زدگان در این منطقه ابراز می‌ کنند. 

تسلیت تلفنی وزیر خارجه ترکیه به همتای ایرانی خود 

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران جان باختن شماری از شهروندان این کشور در زلزله 7.3 ریشتری شب گذشته در عراق که باعث تلفات جانی ومالی در ایران نیز شده است را تسلیت گفت.

چاووش‌اوغلو همچنین اعلام کرد که ترکیه در صورت نیاز آماده هر گونه کمک رسانی به مردم ایران است.

پیام تسلیت آلمان

مایکل کلور برشتولد سفیر آلمان در ایران در پیامی به زبان انگلیسی و فارسی در صفحه توییتر خود نوشت: مراتب تسلیت عمیق آلمان به دولت و ملت ایران، در پى زلزله مرگبار غرب ایران. ما به یاد قربانیان و خانواده هایشان خواهیم بود. آلمان درصورت لزوم آماده کمک رسانى مى باشد.

ابراز همدردی روسیه

سفارت روسیه در جمهوری آفریقای جنوبی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: ما به یاد همه کسانی هستیم که در زمین لرزه ایران و عراق آسیب دیدند و عمیق ترین تسلیت مان را به بازماندگان و خانواده های قربانیان این حادثه ابراز می کنیم و بهبودی سریع زخمی ها را آرزومندیم.

ابراز همدردی فرانسه

سفارت فرانسه در ایران در پیامی به زبان فرانسه و فارسی در صفحه توییتر خود در واکنش به زلزله در ایران و عراق نوشت: سفارت فرانسه در ایران همبستگی خود را با خانواده قربانیان و مجروحان حادثه زلزله مرگبار در مرز ایران و عراق و نیز تمامی ایرانیان اعلام می کند و بسیج بخشهای خدمات اورژانس ایران را ارج می نهد.

پیام تسلیت نخست وزیر هند

نارندرا مودی نخست وزیر هند در پیامی در صفحه توییتر خود در واکنش به زمین لرزه شب گذشته در مرز ایران و عراق نوشت: من به یاد همه کسانی هستم که در این زلزله فاجعه بار عزیزانشان را از دست دادند. زمین لرزه ای که بخش هایی از ایران و عراق را تحت تاثیر قرار داد و برای زخمی های این حادثه بهبودی سریع آرزومندم.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان،فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیام‌های جداگانه دیگر این اتفاق را تسلیت گفتند و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کردند.

 پیام تسلیت پاپ رم برای ملت ایران و عراق

پاپ فرانسیس رم با ملت ایران و عراق و آسیب دیدگان زلزله یکشنبه ابراز همدردی کرد.

سخنگوی دولتی مقدس کاردینال ایتالیایی پیترو پارولین این پیام را به مقامات دول خاور میانه ارسال کرد.

پارولین به نقل از پاپ گفت: پاپ فرانسیس از صمیم قلب به خاطر زمین لرزه ای که در عراق و ایران خرابی به بار آورده اندوهگین شده و به تمام کسانی که این اندوه را تحمل می کنند صبر و آرامش آرزو می کند

وی همچنین قول داد که برای آرامش روح جان باختگان دعا کرده و برکت الهی را برای بازماندگان طلب کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: