اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
وزیر نیرو
وزیر نیرو با اشاره به اینکه هنوز در بازارهای جهانی به صورت چشمگیر حضور فعال نداریم گفت و باید : باید با آسیب شناسی و شناسایی بازارهای هدف به سمت توسعه گام برداشت.
اقتصاد برق ساماندهی شود
به گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم اختتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با اشاره به بحث تنوع و توانمندی شرکت های حاضر در این نمایشگاه گفت: با این پتانسیل بالا در صنعت برق، علاوه بر رفع نیازهای داخلی توان حضور در بازارهای منطقه را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت نصب شده در صنعت برق ۷۷ هزار و ۸۰۰ مگاوات است همچنین با دارا بودن رتبه ۱۴ در جهان و برخورداری ۳۴ میلیون مشترک امروز می تواند بیانگر مشارکت بخش خصوصی در تامین برق کشور باشد. 

اردکانیان با اشاره به اینکه صددرصد تجهیزات برقی و بیش از ۹۰ درصد تجهیزات فوق توزیع در داخل کشور تامین می شود توانسته ایم جزء شش کشور مطرح دنیا در ساخت نیروگاهی بادی و گازی باشیم. در حال حاضر ۶۰۰ عضو فعال در سندیکای صنعت برق و نیز دهها تولید کننده در این صنعت مشغول به فعالیت است. همچنین حدود ۱۱۰ نفر در این صنعت شاغل هستند.

اردکانیان افزود: با توجه به حضور فعال در سطوح مختلف صنعت برق انتظار می رود در کنار این فرصت ها و با اتکا به طرفیت منابع انسانی و رشد فناوری  بر چالش های موجود غلبه کرد تا در جهت افزایش بهره وری و تدارک افزایش رفاه مردم و پشتیبانی از تولید پایدار گام برداریم. 

وزیر نیرو با بیان اینکه بیشتر تاکید بر مدیریت تقاضا در صنعت برق پرداخته شده است تاکید کرد: در کنار نمایشگاه سالانه برق در ایران بخشی را به عرضه و دستاوردها و فناوری و روش ها و تجربیات به مدیریت تقاضا اختصاص دهیم تا با اجرای طرح ها و ظرفیت های مختلف در دانشگاه های کشور  بتوان مددکار این صنعت بود.

وزیر نیرو ادامه داد: متناسب با رشد در فناوری و ساخت تجهیزات در خیلی از پارامترها در سطح پایین منطقه قرار داریم ما در بازارهای منطقه حضور فعال نداریم با توجه به شرایطی که در منطقه از نظر اقتصادی و سیاسی و اشتغال  حاکم است  باید زمینه را برای آسیب شناسی در این بخش بپردازیم. سندیکای صنعت برق با همکاری وزارت نیرو می تواند به یک آسیب شناسی شفاف و فاقد هرگونه رودرواسی در زمینه ناکامی ها متناسب با توانمندی گام بردارند.

اردکانیان گفت: البته فرصت های فراوان سرمایه گذاری در کنار نیروهای متخصص وجود دارد که این امر مهم حمایت همه جانبه دولت را می طلبد و وزارت نیرو و سایر دستگاهها می توانند مددکار بخش خصوصی باشند.

وی بهره برداری از ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید در صنعت برق، افزایش بازدهی نیرگاه های انرژی تجدیدپذیر به ۴ هزار مگاوات و ارتقای سطح راندمان نیروگاه ها به ۴۰ درصد و تک رقمی کردن تلفات برق و شبکه توزیع، ساماندهی اقتصاد صنعت برق و بهبود فضای کسب و کار را از برنامه های آینده این وزارتخانه برشمرد.

به گزارش عصرپرس، هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق که از روز شنبه با حضور 458 شرکت داخلی و 310 شرکت خارجی آغاز به کار کرده بود، دقایقی پیش با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، ومعرفی شرکتهای برتر به کار خود پایان داد. 

در این نمایشگاه شرکت هایی از 30 کشور مانند آلمان، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لهستان، انگلیس، سوئد، امارات و روسیه حضور داشتند. 

در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق، شرکت هایی از بخش های مختلف صنعت برق در زمینه های سیم، کابل، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم های ابزار دقیق به نمایش آخرین دستاوردهای خود پرداختند. 

در این نمایشگاه 2نشست تخصصی در زمینه «اقتصاد برق» و «چالش های صنعت در حوزه صادرات» برگزار شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: