اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 31 October 2017
وزیر علوم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تکیه این وزارتخانه به تفکر، اندیشه و توان دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی است.
تکیه وزارت علوم به توان دانشگاه ها و مراکز علمی است
به گزارش عصرپرس به نقل ازایرنا، منصور غلامی روز سه شنبه در مراسم معارفه و تکریم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: از اعتماد رییس جمهوری و نمایندگان مجلس به این اینجانب تشکر و قدردانی می کنم و به طور حتم مطالبی که مخالفان و منتقدان بنده در خانه ملت بیان کردند را در برنامه هایم لحاظ خواهم کرد.

وی گفت: برنامه جمع بندی شده ای که با نظرات روسای دانشگا ه ها تنظیم شده بود را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردم که این برنامه مستند به مصوبات قوانین بالادستی بود.

غلامی افزود: تمامی قوانین که مرتبط به علوم و فناوری بوده و تکلیفی را برای وزارت علوم تعیین و ابلاغ کرده را ملاحظه داشته و به صورت برنامه ای منظم و مسند تقدیم مجلس کردم.

وزیر علوم ادامه داد: این برنامه ها تکلیف ما است که باید اجرا کنیم و در تبیین روش های اجرایی آن بطور قطع با نظر مجموعه های علمی به پیش خواهیم رفت.

غلامی گفت: در حوزه علم و فناوری به طور حتم باید پارک های علم وفناوری محوریت پیشبرد را بکار ببرند.

غلامی خاطر نشان کرد: وزارت علوم همان گونه که رییس جمهوری اشاره داشت، وزارت امید به شمار می رود و خوشبختانه مجموعه امیدواری داریم تا جوانان را به آینده امیدوارتر کنیم.

وی گفت: ارتقای کیفی سطح آموزش و پژوهش از اهداف اصلی در این دوره است و هر چند در جریان توسعه و رشد علمی سرعت شتابانی داشتیم اما باید همچنان آن را حفظ و ارتقا دهیم.

غلامی ادامه داد: بخشی از کیفی سازی به فارغ التحصیلان دانشگاه ها باز می گردد زیرا اغلب مدیران کشور از این جامعه هستند و امیدواریم با ارتباط با آنان بتوانیم در اداره جامعه و تنظیم آن کمک کنیم.

وی گفت: کار آفرینی و ورود به عرصه صنعت و تولید از دیگر سیاست های ما است و باید ارتباط دانشگاه با بخش صنعت را توسعه دهیم.

وزیر علوم تصریح کرد: باید دانشگاه ها را جامعه محور کنیم و با آمد و رفت مسوولان در دانشگاه ها مسایل جامعه را برطرف سازیم و این امر نیاز به دو رویکرد دارد که رویکرد نخست ان مربوط به دیدگاه مسوولان صنعت به دانشگاه هاست و رویکرد دوم حضور قوی اساتید و محققان در سطح جامعه است.

غلامی افزود: در بحث دپیلماسی و تعاملات علمی شروع خوبی داشته ایم و امیدوارم با حمایت های دولت و نهادهای مسوول بتوانیم آن را گستریش دهیم.

وی با مخاطب قرار دادن معاون اول رییس جمهوری گفت: در دانشگاه ها، در عرصه اجرا با مجموعه پویا و زنده روبرو هستیم و دانشگاه ها خانه دانشجویان و اساتید هستند و امیدوارم همانگونه که رییس جمهوری وعده داده اند یک حرکت ویژه برای حمایت از دانشگا ه ها در دولت دوازدهم شکل بگیرد.

یین معارفه و تکریم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تجلیل از سید ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهوری، جمعی از وزیران کابینه دولت دوازدهم، اعضای عالی شورای انقلاب فرهنگی، روسای دانشگاه های برتر کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

منصور غلامی روز یکشنبه 7 آبان ماه با 180 رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد و به جمع وزیران دولت دوازدهم پیوست.

نام:
ایمیل:
* نظر: