اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - 25 October 2017
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از در دسترس قرار گرفتن فاز نخست سامانه الکترونیک «بیمانو» جهت ثبت هزینه های بیمه درمان تکمیلی هنرمندان عضو این صندوق حمایتی خبر داد.
فاز نخست سامانه الکترونیک بیمه تکمیلی هنرمندان رونمایی شد
به گزارش عصرپرس به نقل از ایرنا، سید حسین سیدزاده درباره جزئیات بهره مندی از بیمانو گفت: در چارچوب برنامه اعلام شده توسط سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باب تکریم اصحاب فرهنگ و هنر و توسعه دولت الکترونیک، تنها سامانه اینترنتی خدمات درمانی کشور در صندوق اعتباری هنر طراحی شد.

وی با اشاره به ارزیابی مرحله آزمایشی این طرح افزود: طی یک هفته گذشته، حدود 33 هزار برگ سند (درمانی) از طریق این سامانه و از سراسر کشور از سوی هنرمندان عضو دریافت شده است.
سیدزاده فاز نخست سامانه الکترونیک بیمانو را قابل اجرا دانست و گفت: با ارائه این خدمات اینترنتی، مراجعه حضوری هنرمندان برای دریافت خسارت به حداقل می رسد و در آینده نزدیک، روند پیگیری و مراجعه حضوری اعضای صندوق حذف خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تاکید کرد: این صندوق تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا اعضای آن با بهره مندی از بیمه های مختلف تکمیلی، کمترین دغدغه را در خصوص مباحث درمانی خود داشته باشند. 

صندوق اعتباری هنر (صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان، خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگاران) با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس تکلیف برنامه سوم توسعه و در راستای سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولتی با تصویب هیات وزیران در سال 82 به طور رسمی تشکیل شد.

هم اکنون بیش از 45 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اعم از شاغل و بازنشسته عضو این صندوق بوده و از مزایای مختلف ان بهره مند می شوند.

با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی، در حال حاضر امکان استفاده از خدمات الکترونیک بیمه صندوق اعتباری هنر در قالب سامانه «بیمانو» وجود دارد و اعضایی که خواستار طلب هزینه‌های پزشکی خود هستند می‌توانند با کد ملی خود وارد سامانه شده و برحسب نوع تعهدات (مواردی که بیمه تکمیلی حاضر به پوشش هزینه‌ها باشد) نسبت به بارگذاری مستندات پزشکی و ذکر مبلغ پرداخت شده، اقدام کنند.

افزون بر این، بخش دیگری با عنوان پیگیری درخواست وجود دارد که برحسب کدپیگیری که به متقاضیان ارائه می‌دهد، قابلیت جستجوی درخواستهای قبلی و تصمیمات اتخاذ شده درباره پرونده‌های گذشته را مهیا می‌کند.

پیش از این گفته شده بود که این سامانه در راستای انتقال خدمات حضوری به خدمات بر خط الکترونیکی طراحی شده است بنابراین نیازی به حضور فیزیکی متقاضیان به شعب بیمه رازی و صندوق اعتباری هنر برای تحویل مدارک پزشکی نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: