اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 23 October 2017
مدیرعامل شرکت توانیر
مدیرعامل شرکت توانیر روند تحولات و رویدادها در صنعت برق را شتابان توصیف کرد و گفت: بکارگیری فناوری های جدید و رسیدن به شبکه های برق هوشمند از مهمترین رهاورد این صنعت در ایران است.
بکارگیری  فناوری های جدید در صنعت برق ضروری است
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر روز دوشنبه در آیین گشایش سی و دومین کنفرانس بین المللی برق اظهار کرد: بی هیچ تردیدی صنعت برق وادار پژوهشگران و محققان و دانشگاهی است که هر ساله آخرین دستاوردهای علمی خود را در این کنفرانس ارائه کرده و تلاش می کنند روزهای خوبی را به این صنعت رقم زنند. 

مدیر عامل توانیر گفت: بستر سازی برای انجام برنامه ریزی های اثربخش بهبود روشها، بهینه سازی و ایجاد آمادگی در صنعت برق برای ورود فناوری جدید در آینده نه چندان دور و گذر از وضعیت موجود و رسیدن به شبکه های برق هوشمند بی شک مهمترین رهاورد این کنفرانس است. 

وی افزود: تحولات و مسائل و موضوعات جدید در صنعت برق در سطح بین المللی و کشورمان دارای آنچنان شتاب و سرعتی است که واجد صدها تحقیق جدید و سلسله وار خواهد بود. به عنوان نمونه می توان به پدیده گرد و خاک و ریزگردها که در سال گذشته در استان خوزستان به وجود آمد، اشاره کرد.

کردی ادامه داد: از این دست مسائل در صنعت برق ایران فراوان داریم، پدیده رشد مصرف تغییر آب و هوا و اقلیم و نقش آن در مصرف و دهها نمونه و مورد دیگر قابل اشاره است.

کردی از ارسال 1097 مقاله با مشارکت بیش از ٢ هزار نویسنده داخلی و خارجی از بیش از 300 سازمان برای دبیرخانه کنفرانس خبر داد و گفت: تعداد 393 مقاله از 140 دانشگاه و شرکت های مختلف پذیرفته شد. 198 مقاله پذیرفته شده از دانشگاه های داخل و خارج از کشور است و 195 مقاله از شرکت ها، شرکت های برق منطقه‌ای، توزیع نیروی برق و نیروگاه به ترتیب 46، 65 و 14 مقاله پذیرفته شده است.

وی افزود: در مدت سه روز برگزاری این همایش، 210 مقاله به صورت شفاهی و 98 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

کردی خاطرنشان کرد : همچنین 14 سمینار تخصصی با هدف معرفی فناوری جدید در صنعت برق توسط شرکتهای داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

به گزارش عصرپرس، سی و دومین کنفرانس برق امروز در پژوشگاه نیرو آغاز بکار کرد و تا سوم آبان ماه ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: