اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 15 October 2017
مدیراداره بررسی‌ها وسیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت:بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی تا سال ۱۳۹۵ به هنگام شد.
بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی تا سال ۱۳۹۵ به‌هنگام شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صداو سیما، جعفر مهدیزاده مدیراداره بررسی‌ها وسیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به منظور بهره برداری کامل تر عموم از اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی (TSD)، از این پس اطلاعات مقدماتی را نیز منتشر می کند.
وی افزود : کاربران می توانند با مراجعه به آدرس/tsd.cbi.ir به آخرین اطلاعات سری های زمانی دسترسی یابند.

مهدیزاده گفت: تا پیش از این صرفا" اطلاعات نهایی در این سامانه بارگذاری می‌شد و کاربران برای دسترسی به آخرین اطلاعات، باید به سایر انتشارات بانک مرکزی از جمله "نماگرهای اقتصادی" و "گزیده آمارهای اقتصادی" مراجعه می کردند.

وی افزود: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده از این به بعد آخرین اطلاعات و اطلاعات مقدماتی در سامانه بانک اطلاعات سری‌های زمانی اقتصادی (TSD) بارگذاری خواهد شد و کاربران می‌توانند سری زمانی کامل‌تری از متغیرهای اقتصادی را در اختیار داشته باشند.

مدیر اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی افزود: در این سامانه اطلاعات بخش‌های مختلف اقتصاد کلان کشور به تفکیک در سرفصل‌های «بخش خارجی»، «متغیرهای پولی و اعتباری»، «وضعیت مالی دولت»، «بورس»، «شاخص‌های قیمت»، «انرژی»، «صنعت و معدن»، «ساختمان و مسکن»، «حمل و نقل»، «کشاورزی»، «امور اجتماعی»، «نیروی انسانی و اشتغال» و «حساب‌های ملی» با تواتر‌های مختلف برای دوره زمانی سال 1338 به بعد قابل فراخوانی است. 

وی گفت: از مزایای این بانک اطلاعات، امکان انتخاب هم‌زمان متغیر‌های مختلف و نمایش آنها در دو محیط Excel و HTML و همچنین رسم نمودار است.

مهدیزاده افزود: کاربر پس از بارگیری اطلاعات انتخاب شده در محیط Excel قادر خواهد بود تا از تمامی قابلیت‌های این نرم‌افزار اعم از رسم نمودار، اعمال فرمول و انجام محاسبات مختلف آماری بهره گرفته و فایل مورد نظر را با نام و فرمت دلخواه بر رایانه شخصی ذخیره کند. 

وی گفت : از این‌رو این سامانه دارای مزیت ویژه‌ای برای محققان و کاربران دانشگاهی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: