اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - 05 March 2016
قائم مقام بنیاد شهید وامور ایثارگران خبرداد:
انصاری با اعلام برنامه های روز بزرگداشت شهدا گفت : سومین کنگره بزرگداشت شهدا روز 22 اسفند با حضور رییس جمهوری برگزار می شود.

به گزارش عصرپرس، محسن انصاری در نشست خبری گفت: با توجه به اینکه 13 درصد کل شهدای دوران دفاع مقدس در اسفندماه به شهادت رسیدند ، از جمله شهید همت، خرازی، ابوعمار و دیگر شهدا وهمچنین روز بنیادشهید در22 اسفند این روز به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

انصاری درادامه افزود: مردم ما در سه سال گذشته که بیست و دوم اسفندماه روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده بود اطلاع چندانی از این مطلب پیدا نکردند به طوری که در سال 92 فقط یک درصد از مردم با این روز آشنا بودند اما با اجرای برنامه های بنیادشهید در همان سال شناخت مردم به 17 درصد افزایش یافت.

انصاری شعار امسال روز شهید را ( راه شهیدان ادامه دارد) عنوان کرد و گفت: در سال 93 شناخت مردم از روز بزرگداشت شهدا به 35 درصد رسید که امیدوارم علاوه بر افزایش شناخت مردم نسبت به این روز، در نهادینه کردن آن نیز گام های موثری برداشته شود.

رییس ستاد بزرگداشت روز شهید افزود: رویکرد ما در سال جاری استفاده از ظرفیت های بنیاد شهید و رسانه ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انصاری گفت: برگزاری دومین همایش جبهه مجازی حوزه ایثار و شهادت، تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با مراجع عظام تقلید در قم، تجدید میثاق با امام راحل، حضور در کنگره دو هزار شهید ناجا در سیستان، مراسم درختکاری، تعویض پرچم قبور مطهر شهدا، برگزاری دعای ندبه، حضور در نمازجمعه، دومین همایش ایثارگران سراسر کشور و کوهپیمایی بسیجیان از برنامه های این روز می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: