اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 14 October 2017
معاون رئیس جمهور گفت: علاقمند به گسترش تعامل و تبادل تجربیات در حوزه زنان و خانواده بین تهران و اسلام آباد هستیم
ابتکار با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان دیدار کرد
به گزارش عصرپرس، معاون رییس جمهور روز شنبه در دیدار راحله دورانی رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان گفت: در پاکستان زنان فعال و توانمند زیادی داریم که در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی به شکل فعال حضور دارند و در ایران نیز فعالیت و حضور زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی روند رو به رشد و گسترشی دارد. 

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اظهارامیدواری نسبت به اینکه ایران و پاکستان بتوانند روابط خود را در عرصه های مختلف به ویژه تعاملات در حوزه زنان و خانواده گسترش دهند، افزود: در پاکستان زنان فعال و توانمند زیادی داریم که در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی به شکل فعال حضور دارند و در ایران نیز فعالیت و حضور زنان در عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی روند رو به رشد و گسترشی دارد.

معصومه ابتکار روز شنبه در دیدار راحله دورانی رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان اینکه روابط دو کشور همواره در سطوح دولت و ملت در زمینه های مختلف رو به رشد بوده است، گفت: با توجه به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی روابط ایران و پاکستان جای پیشرفت و گسترش بسیار زیادی دارد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و تحصیلات زنان گامهای بسیار بلندی برداشته شده و امروز سطح تامین بهداشت برای زنان در تمام ایران وضعیت مطلوبی دارد. همچنین سطح سواد و تحصیلات زنان در سالهای گذشته به شدت افزایش یافته و امروز بیش از نیمی از دانشجویان ایرانی را دختران تشکیل می دهند.

ابتکار تصریح کرد: توانمندسازی و توان افزایی زنان با هدف بهبود وضعیت معیشتی از جمله برنامه هایی بوده است که معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور در دولت یازدهم و حالا در دولت دوازدهم پیگیر اجرای آن است که دستاوردهای خوبی نیز داشته است و این هدف می تواند زمینه ای برای همکاری و تبادل تجربه بین ایران و پاکستان نیز باشد.

وی با بیان اینکه فقر، بیکاری و تروریسم و خشونت از جمله مشکلات منطقه هستند که رفع آنها نیازمند گسترش همکاری ها و اتحاد کشورهای مسلمان منطقه است، خاطرنشان کرد: زنان همواره اولین و بزرگترین قربانیان خشونت و تروریسم و ناامنی هستند. ارتقای سطح روابط حسنه و گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین ملتها و دولتهای منطقه می تواند به عبور موفق از مشکلات موجود کمک زیادی کند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور همچنین به وجود زمینه های فراوان برای گسترش همکاری ها و تعاملات زنان ایرانی و پاکستانی با توجه به اشتراکات فراوان میان دو ملت اشاره کرد و گفت: علاقمندیم علاوه بر طرحهای بین المللی که برای توان افزایی زنان وجود دارد، در زمینه های توانمندسازی زنان به ویژه زنان روستایی و مشارکت و تاثیرگذاری زنان در کشاورزی سازگار با تغییرات اقلیمی با شما تعامل و تبادل تجربه داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به برگزاری نشست نقش زنان در برقراری صلح در کشورمان از خانم دورانی برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورد و اظهار داشت: حضور شما در مجلس بلوچستان پاکستان به عنوان نماینده و رییس مجلس فرصت مغتنمی است تا بیشتر از گذشته به بررسی و تدوین قوانین و حقوق زنان و خانواده در قالب شرع و نگاه متعالی اسلام پرداخته شود و تبادل تجربیات شما در این زمینه با نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی ایران و دیگر فعالان و مسئولان ایرانی می تواند بسیار سازنده و راهگشا باشد.

خانم راحله دورانی رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این دیدار با تشکر از استقبال و میهمان نوازی بسیار گرم به عمل آمده از او و هیات همراهش گفت: روابط ایران و پاکستان همواره دوستانه و برادرانه و برپایه احترام متقابل مردم و ملت دو کشور نسبت به یکدیگر بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: