اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - 05 March 2016
وزیر انرژی روسیه خبر داد:
آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه با بیان این که نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و روسیه کمی دیرتر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در سفر ماه مارس به تهران در خصوص اجرای طرح های مشترک میان ایران و روسیه مذاکره خواهیم کرد.

به گزارش عصرپرس، نوواک در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار با مقامهای ایرانی در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی - بازرگانی و مبادلات تجاری و عرصه های مختلف روابط ایران و روسیه گفت وگو و مذاکره می کنم.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری روسی اینترفاکس، وزیر انرژی روسیه جزییات بیشتری از مذاکرات خود با مقامهای ایرانی و این که آیا در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه گفت وگو می کند یا در دیگر راستاها ، بیان نکرد.

وی ادامه داد: نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی امسال در ایران و به احتمال زیاد در تهران برگزار می شود اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.

نوواک افزود: این بدان معنا نیست که با مقامهای ایرانی دیدار نمی کنیم و در باره توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی گفت وگو نخواهیم کرد.

وزیر انرژی روسیه پیش تر گفته بود که برای فراهم آوردن مقدمات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه ماه مارس (ماه آینده میلادی) به تهران سفر می کند.

نوواک در همین ارتباط به خبرنگاران گفت: به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی روسیه و ایران برای توسعه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی در ماه مارس به ایران سفر می کنم.

وزیر انرژی روسیه به امکان دیدار و گفت وگوی خود با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: طیف گسترده ای از موضوعات همکاری میان ایران و روسیه در عرصه هایی همچون انرژی، نفت و گاز و حوزه های اقتصادی دیگر وجود دارد که درباره آنها گفت وگو می کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: