اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 03 March 2016
»
مشاور وزیر نیرو :
مشاور وزیر نیرو در امور اجتماعی و فرهنگ عمومی گفت: امروزه حفظ محیط زیست یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی بشر است و باید دراین حوزه ازلحاظ فرهنگی توجه بیشتری شود.

به‌ گزارش عصرپرس به نقل از پاون ، ناصر شفق در نشست تخصصی آب، انرژی و محیط زیست که در حاشیه رویداد آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: این میزگردها می‌تواند به صورت همایش‌هایی گسترده با موضوع فرآیندهای اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی وزیر نیرو افزود: فقر جهانی امروز نمی‌داند که محیط زیست یکی از بزرگ‌ترین دغدغه های بشر است و این درحالیست که نمی‌توان سازمان خاصی برای محیط زیست در نظر گرفت، بلکه همه ارگانها باید دست به دست هم داده ودرراستای حفظ  محیط زیست تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای کنونی تعداد فیلم‌هایی که در خصوص محیط زیست ساخته شده است، بسیار زیاد است، گفت: عملکرد اصلی محیط زیست فرآیندهای اجتماعی و فرهنگی است.

وی درادامه تصریح کرد: این میزگردها و همایش‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و مردم و به ویژه نخبگان هنری، فرهنگی و اجتماعی  آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند و آن را به سمت فرآیندهای اجتماعی پیش برود.

شفق با اشاره به اینکه سد گتوند جزو فرآیندهای اجتماعی است که کمتر بررسی شده است، درحالی که محاسن این سد بسیار بالاست، گفت: این طرح‌های بزرگ و ملی با انجام پیوست‌های فرهنگی، محیط زیستی و اجتماعی بسیار موفق‌ تر خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: