اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - 02 March 2016
در بازدید معاون وزیر نفت در امور گاز مطرح شد؛
منطقه سه عملیات انتقال گاز با هماهنگی مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران آمادگی لازم را برای آغاز فرآیند تزریق گاز به مخزن سراجه قم دارد.

به گزارش عصرپرس به نقل ازشانا، مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز در بازدید معاون وزیر نفت در امور گاز و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران از این منطقه گفت: در هشت ماه ابتدای امسال یک میلیارد و ١٧ میلیون مترمکعب گاز به این مخزن تزریق و تا کنون ٨٨٠ میلیون مترمکعب گاز برداشت شده است.

هوشنگ مهرداد فرافزود: هم اکنون عملیات تزریق و برداشت گاز از طریق هشت حلقه چاه انجام می شود و این تعداد در آینده به ١١ حلقه چاه افزایش می یابد.

وی در ادامه به برداشت میعانات گازی از این مخزن اشاره و اظهار کرد: در فصل برداشت ٤ماهه پایان سال، ١٢ هزار و ٦٥٣ تن میعانات گازی از این مخزن برداشت شده است.

مهردادفرگفت: چشم انداز این منطقه بر پایه انتقال ایمن، پایدار، پاک و بهره ور گاز تعریف شده و این منطقه فعالیتهای خود را همسو با این سیاست پایه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: همه فعالیتهای این منطقه در حوزه انتقال ایمن، با تشکیل کارگروه های تخصصی در ایستگاهها و مراکز بهره برداری تحت نظر اچ اس یی انجام می شود.

مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز گفت: از ابتدای امسال تا کنون ١٦ هزار و ٦٤٠ نفرساعت دوره آموزش اچ اس ایی برگزار شده است.

وی با بیان این که این منطقه در حوزه های مدیریت کربن، نظام مدیریت دانش و استقرار سیستم مدیریت انرژی، فعالیتهای ارزشمندی انجام داده است، گفت: با استقرار مدیریت کربن و شناسایی نشتیهای موجود در خطوط لوله، از هدرفت این سوخت پاک جلوگیری شده است.

مهردادفرافزود: این منطقه،١٠ درصد از خطوط لوله، هشت درصد از مراکز بهره برداری و ١٣ درصد از مجموع توربوکمپرسورهای شرکت انتقال گاز ایران را در اختیار دارد.

وی در ادامه به تحقق برنامه های تعریف شده از سوی این منطقه اشاره کرد و گفت: تا کنون ٩١ درصد از برنامه های پیگرانی، ٨٥ درصد از برنامه های نشت یابی، ٩٩ درصد از عملیات تاسیسات تقویت فشار و ٩٢ درصد از برنامه های تعریف شده در حوزه عملیات خطوط لوله محقق شده است.

مدیر منطقه سه عملیات انتقال گاز تاکید کرد: اجرای پروژه تقویت خطوط غرب کشور در تاسیسات قم یک و اجرای اتصال خروجی تاسیسات تقویت فشار ساوه ٣ به خط ٤٨ اینچ سوم صادرات آذربایجان بیش از ١٦ میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: