اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 10 October 2017
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: اعتماد آفرینی، مودی مداری و عدالت در اولویت برنامه‌های سازمان است.
مودی مداری و عدالت در اولویت سازمان امور مالیاتی
به گزارش عصرپرس، سیدکامل تقوی نژاد، اظهار داشت: مالیات نقش مهمی در تأمین هزینه‌های امنیت ، بهداشت و درمان ، آموزش و دیگر امور اجتماعی دارد و در همین زمینه نظام مالیاتی مبالغ قابل توجهی به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل عوارض ارزش‌افزوده واریز کرده است.

وی ادامه داد : همچنین یک درصد از سهم مالیات بر ارزش‌افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد و مردم حق‌دارند بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند در چه محل‌هایی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور همواره به حقوق مردم توجه داشته است ، افزود: اعتمادآفرینی، مودی مداری و عدالت در وصول مالیات از شاخص های اصلی رعایت حقوق شهروندان بوده است و همواره از سیاست ‏های اصلی این سازمان محسوب می‏ شود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور به ارتباط تنگاتنگ نظام مالیاتی با مردم اشاره کرد و گفت : مالیات هم حق بیت‌المال و هم حق مردم است و ما حق نداریم در وصول مالیات دچار بی عدالتی ، کوتاهی و کم کاری شویم.

تقوی نژاد با بیان اینکه مالیات هم مقوله اقتصادی و هم اجتماعی است ، تصریح کرد : مالیات با زندگی و معاش مردم در ارتباط است و هنر ما باید این باشد که اعتماد مردم را به نظام مالیاتی جلب کنیم و در قبال مالیاتی که می گیریم ، همه مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه جدیت ما در کار بر اعتماد مردم به نظام مالیاتی موثر است ، اظهار داشت: مودی مداری، اصل کلیدی در نظام مالیاتی است و کارکنان سازمان هموراه تلاش می کنند در کمال احترام و با رعایت قوانین با مودیان رفتار کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: