اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 09 October 2017
جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور آمادگی ایران را برای ارتقای سطح همکاری ها در بخش های مختلف با جمهوری ارمنستان اعلام کرد.
 ایران آماده همکاری‌های همه جانبه با ارمنستان استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دو کشور ایران و ارمنستان در یک حوزه تمدنی فرهنگی و جغرافیایی هستند گفت: روابط ایران و ارمنستان سابقه طولانی دارد و این روابط همیشه از ثبات برخوردار بوده و در آینده نیز این چنین خواهد بود.

وی ارتباط و همکاری های خوب با جمهوری ارمنستان را یکی از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: هموطنان ارمنی ما در ایران روابط بسیار خوبی با مردم ارمنستان دارند و این امر پلی برای روابط دو کشور به شمار می رود.

جهانگیری با اشاره به اینکه هیچ محدودیت و سقفی برای همکاری های سیاسی و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد سفر نخست وزیر و هیات همراه ارمنستان به ایران بتواند به توسعه روابط و ارتقای مناسبات دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری کمک کند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به مذاکرات خصوصی و نیز مذاکرات هیات های دو کشور در سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران گفت: با توجه به جایگاه ارمنستان در اوراسیا و همچنین رابطه خوب آن با اتحادیه اروپا همکاری های دو کشور می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی طرفین داشته باشد.

جهانگیری افزود: همکاری ها در زمینه انرژی، برق، گاز، صنایع تبدیلی، حمل و نقل و همچنین در بخش های فرهنگی در این دوره از مذاکرات مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که امیدواریم به توافقات خوبی برسیم.

وی گفت: یکی از محورهایی که می توان بین خلیج فارس و دریای سیاه برقرار کرد از طریق کشور ارمنستان است.

جهانگیری افزود: در زمینه انتقال برق خط سومی درحال احداث داریم و همچنین برای افزایش صادرات گاز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: توافقاتی که امروز انجام گرفت و اسنادی که به امضا رسید می تواند به توسعه روابط دو کشور کمک شایانی کند.

وی ابراز امیدواری کرد: تجار و بخش های خصوصی دو کشور از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.
جهانگیری تصریح کرد: منطقه آزادی که قرار است در ارمنستان تشکیل شود و همچنین منطقه ارس می تواند فرصت مناسبی برای مشارکت و فعالیت های بخش های خصوصی در زمینه های واردات و سرمایه گذاری دو کشور فراهم سازد.

در ادامه نخست وزیر ارمنستان گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان بیشتر می شود.
کارن کاراپتیان در نشست خبری مشترک با معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دیدارهای سازنده و صمیمی صورت گرفت خاطرنشان کرد: روابط ما در سطح بالایی است و مسائل مشخصی را در زمینه های مختلف مطرح کردیم .

وی با تاکید بر علاقه مندی ارمنستان برای ورود شرکت های ایرانی به بازار این کشور افزود: رژیم های مخصوصی که در ارمنستان برای مبادلات وجود دارد آماده است تا برای تجارت در اختیار ایران قرار گیرد.

نخست وزیر ارمنستان با اشاره به افزایش مبادلات تجاری دو طرف خاطر نشان کرد: مصمم هستیم موانعی را که ایجاد می شود برطرف کنیم.

وی از همکاری های ایران در مورد مناقشه قره باغ تشکر کرد و این نظرات را متوازن دانست.
کاراپتیان از آقای جهانگیری برای سفر به ارمنستان دعوت و به آینده روابط دوکشور ابراز خوش بینی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: