اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - 01 March 2016
معاون وزیر نفت خبر داد:
معاون وزیر نفت از تغییر زمان برگزاری همایش صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این همایش، اواخر فروردین ماه سال آینده برگزار می شود.

به گزارش عصرپرس به نقل از شانا، معاون وزیر نفت در نشست خبری، با بیان این مطلب گفت : این همایش در مسیر اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، با حضور شخصیتهای مهم کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای دانشگاهها، شرکتها و موسسه های غیردولتی و شرکتهای اصلی و تابعه وزارت نفت برگزار می شود.

محمدرضا مقدم گفت :این همایش به دلایلی مختلف از جمله تراکم کاری آخر سال، در پیش بودن سفر احمد دادوود اغلو، نخست وزیر ترکیه به ایران و امکان پذیر نبودن حضور معاون اول رئیس جمهور که ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی دولت را برعهده دارند به تاریخ دیگری موکول می شودو ما به این تاخیر، به عنوان یک فرصت مناسب  برای انجام هماهنگی ها و برنامه ریزی های مناسب تر جهت برگزاری همایش نگاه می کنیم.

وی، تاریخ جدید برگزاری همایش صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی را ٢٨ فروردین ماه سال آینده و محل برگزاری آن را پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، پیش از این قرار بود همایش "صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی"، ١٥ اسفندماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شود.

وزارت نفت در مسیر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، با امضای قراردادهای مطالعات توسعه فناورانه مخازن نفتی در حوزه بالادست صنعت نفت و امضای توافقنامه های همکاری در حوزه های پایین دست با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی منتخب کشور، پس از سالها، به هدف برقراری ارتباط  واقعی میان صنعت و دانشگاه جامه عمل پوشانیده است.

همچنین این وزارتخانه برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت، رویکرد ارتقاءتوان داخل را به طور جدی در دستور کار قرار داده است و در این مسیر، طرحها و پروژه های متعددی از جمله بومی سازی ١٠ گروه کالای مورد نیاز صنعت نفت، شناسایی شرکتهای مستعد برای تبدیل شدن به شرکتهای اکتشاف و تولید و صدور گواهی کیفیت و اعتبار بخشی به آن را از طریق تعامل سازنده با پژوهشگاه استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران دنبال می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: