اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 09 October 2017
عضو شورای شهر تهران جلوگیری از شیوع و مصرف مواد مخدر در همه جوامع را نیازمند مشاركت اجتماعی دانست و گفت: مباحث پيشگيرانه بايد جزو مفاهیم آموزشی مدارس قرار گيرند.
پيشگيري از اعتياد باید جزو مفاهیم آموزشی مدارس قرار گيرند
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران گفت: جلوگیری از شیوع و مصرف مواد مخدر در همه جوامع نیازمند مشاركت اجتماعی است و معتقدم رفتارهای امنیتی و تنبیهی اقدامات بعدي براي جلوگیری و پیشگیری از شیوع  موادمخدر هستند.

وي ادامه داد: آموزش‌هاي پيشگيري از اعتياد بايد از خانواده‌ها و همچنين در افراد از سطوح پایین و مدارس آغاز شود، در واقع مباحث پيشگيرانه بايد جزو مفاهیم آموزشی مدارس قرار گيرند.

عضو شورای شهر تهران بيان داشت: تمام کادر آموزش و پرورش و مربیان مدارس بايد در حوزه پيشگيري از اعتياد آموزش‌های لازم را فراگيرند، همچنین از طریق نهادهای غیردولتی سمن‌ها و رسانه‌ها به عنوان یک مسول اجتماعی نسبت به انتقال مفاهيم پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر به مردم جامعه اقدام کنند.

نژادبهرام افزود: موادمخدر مثل بازار می‌ماند وقتی عرضه کننده، مشتری برای عرضه نداشته باشد طبیعتا میزان عرضه هم کاهش پیدا خواهد کرد اینکه ما فقط بخواهیم عرصه را کنترل کنیم به تنهایی موثر نیست، یکی از کارکردهای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر این است که باید مصرف را کنترل کنیم تا مافیای مواد مخدر بازاری برای فروش نداشته باشند، بنابراين با نظارت‌های اجتماعی بي‌شك می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وي ادامه داد: در عرصه مبارزه با مواد مخدر توجه به برنامه‌هاي اجتماعی و فرهنگی اولویت‌های اول و دوم هستند و بعد از آن برنامه‌هاي تنبیهی و امنیتی نسبت به عرضه‌کنندگان با هدف كنترل و مقابله با مواد مخدر در جایگاه بعدی قرار دارند.

عضو شوراي شهر بيان داشت: افرادي که به سمت موادمخدر کشیده شده‌اند مي‌بايست تحت پوشش درمانی مناسب قرار گیرند و بتوانند پیش از آنکه مواد مخدر از فیزیک بدنشان خارج شود از روح و روان آنها خارج شود که این امر نیازمند آموزش مداوم و حمایت‌های پيوسته از سوی نهادهای درمانی غیردولتی است.

وي گفت: قوه قضاییه و ستاد مبارزه با مواد مخدر در یک چارچوب و یک برنامه منسجم اجتماعی که بیشترین هزینه را در راه مبارزه با این آسیب می‌دهند، مي‌بايست برای حوزه پیشگیری از اعتياد برنامه‌های مدونی را اجرا کنند.

نژادبهرام در پايان به اماكن مخروبه و پاتوق‌هاي معتادان اشاره كرد و افزود: اينگونه مكان‌ها به دليل کاهش نظارت اجتماعی بوجود مي‌آيند، بايد تا جایی که می‌توانیم از به وجود آمدن چنین فضاهایی جلوگیری کنیم، با نظارت اجتماعی بیشتر است كه فرصت‌های توزيع، فروش و مصرف موادمخدر كاهش مي‌يابند.
نام:
ایمیل:
* نظر: