اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 08 October 2017
ابتکار
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امروز اگر بخواهیم پیام‌آور واقعه کربلا باشیم و راه امام حسین(ع) در حق طلبی را ادامه دهیم باید مفاهیم عاشورایی را در سبک زندگی فردی و اجتماعی خود تجلی دهیم .
برگزاری یازدهمین گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی
به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرپرسمعصومه ابتکارمعاونت امورزنان وخانواده ریاست جمهور در یازدهمین گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی، گفت: ایام محرم فرصتی برای بازخوانی واقعه کربلا است چرا که این رخداد پس از گذشت سال‌ها هنوز هم در تمام زمان‌ها و مکان‌ها می‌تواند حق طلبی، امر به معروف و نهی از منکر، تلاش برای اصلاح و روشنگری و بیداری کل بشریت را ترویج دهد.

وی با بیان اینکه امروز پیام عاشورا بیش از زمان خودشان فراگیر شده است، اظهار کرد: پیام امام حسین(ع) زنده و جاودانه است و محدود به عرصه جغرافیایی خود نشده، بلکه در گوشه گوشه جهان این ندا شنیده می‌شود و تأثیرگذاری آن نیز روز به روز رو به افزایش است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: فلسفه قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) پیش از گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و اگر آموزه‌های عاشورا صرفا به حرف و شعار بسنده شود و در رفتارها تجلی نیابد و در برابر خانواده و جامعه نمود نیابد ، تاثیرگذار نخواهد بود.

وی درادامه گفت: ما باید با تأسی از حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت زینب(س) که پیام آور کربلا بودند از رفتار خود آغازنموده و این مباحث اخلاقی را در خود نهادینه کنیم  تا تغییر و تحول ابتدا در مشی و نوع زندگی خودمان ایجاد شود در غیر این صورت بیننده با دیدن تناقض کلام و عمل ما دچار تردید خواهد شد .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه جامعه مخاطب ما نیز امروز همچون جامعه مخاطب حضرت زینب(س) شبهات زیادی در ذهن دارد، تصریح کرد: حضرت زینب(س) برای روشنگری و پیام آوری با صراحت لهجه، شجاعت، رعایت اخلاق و محبت گام برداشته است و این همان معیارهایی است که باید مورد توجه مبلغان نیز باشد.

ابتکار حسن اخلاق حضرت رسول(ص) را سبب انتشار و گستردگی اسلام دانست و گفت: مبلغان نیز باید با چنین خطی مشی به پرسش‌ها و چالش‌های مخاطبان به ویژه جوانان پاسخ دهند، چرا که جوانان به جهت فاصله زمانی نتوانسته‌اند درک تجربی از دوران انقلاب و دفاع مقدس داشته باشند. بنابراین به شناخت صحیحی در این زمینه نرسیده‌اند؛ ما نیز گاهی آنقدر اسطوره سازی کرده‌ایم که بین جوانان و این ارزش‌ها فاصله زیادی ایجاد شده است، پس باید بتوانیم با پاسخ‌های روشن جوابگوی شبهات آنان باشیم.

وی افزود: تلاش مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید در جهت نزدیک کردن اعمال و گفتار با آرمان‌های اخلاق اسلامی باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده علت ماندگاری عاشورا را پایبند شدن کربلایی‌ها به اعتقاداتشان و جلوه‌گری آن در عمل دانست و گفت: اگر جوانان ما که امروز دارای ظاهری متفاوت هستند نتوانند در برخی جلسات دینی حضور پیدا کنند و شبهات خود را بیان کنند پس باید کجا آموزش ببینند. ما باید اجازه دهیم که این جوانان سوالات و شبهات دینی خود را مطرح کنند و ما نیز بتوانیم تحمل پذیرش و توانایی پاسخگویی به آن را داشته باشیم

وی ادامه داد: شور و نشاط جوانانی سبب شد که جوانان در سال ۵۷ انقلاب اسلامی ایران را بیافرینند؛ این شور و نشاط و پرسشگری در جوانان امروز نیز وجود دارد و ما نباید از آن غافل شویم، بلکه باید با هدایت و پاسخگویی زمینه‌های بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنها را ایجاد کنیم.

ابتکار با اشاره به رواج اخبار و اطلاعات غلط در دنیای امروز به سبب رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: جوانان امروز در مواجهه با اخبار بعضا دروغ و شبهه‌ها هستند؛ پس مبلغان نیز باید برای ترویج پیام کربلا و عاشورا از روش‌های نوین استفاده کنند تا این مضامین از گستردگی بیشتری برخوردار باشند.

ابتکار عملکرد مبلغی که از کنار مشکلات اجتماعی جوانان و معضلات خانواده‌ها به راحتی عبور می‌کند را در تأثیرگذاری بر جوانان به لحاظ ترویج مفاهیم دینی ضعیف ارزیابی و عنوان کرد: تعالی فکری و روحی کودکان در خانواده‌ای که خشونت و بد زبانی غلبه داشته باشد رخ نمی‌دهد و کودکان دینداری تربیت نمی‌شوند، به این ترتیب شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود. 

وی در پایان یادآور شد: امروز اگر بخواهیم پیام‌آور واقعه کربلا باشیم و راه امام حسین(ع) در حق طلبی را ادامه دهیم باید مفاهیم عاشورایی را در سبک زندگی فردی و اجتماعی خود تجلی دهیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: