اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 05 October 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه در عرصه دفاع مقدس تاکید کرد : مخاطب شناسی در تولیدات دفاع مقدس، از ضروری ترین اولویتهاست چرا که هشت سال دفاع مقدس آنقدر ماجراهای تازه و ارزش های انسانی دارد که می توان از این فرصت برای گفت وگو با جهان استفاده کرد.

به گزارش عصرپرس، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در عرصه دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت نزدیک تر کردن پیوندهای میان فعالان و تشکل های این عرصه ها به ویژه با محوریت موضوعی مسائلی مانند دفاع مقدس گفت: ما دیده ایم هر جا مثلا حوزه سینما به ادبیات نزدیک شده است اتفاقات خوشایندی رخ داده و قطعا این نشست و برخاست های فعالان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری به بهبود وضعیت فرهنگی جامعه کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه زیرخاکی های بسیاری در حوزه دفاع مقدس وجود دارد تاکید کرد: جنگی به وسعت هشت سال که در قرن بیستم و بعد از جنگ ویتنام بزرگترین جنگ بود اتفاق افتاده است بنابر این آنقدر ظرفیت و زیرخاکی هایی دارد که می توان آثار بسیاری از آن برای تمامی هنرهای ما داشته باشد بنابراین باید به هنرمندانمان اجازه دهیم تا به این زیرخاکی ها چنگ بزنند و صداها و طعم های تازه را به ما بچشانند.

وی افزود: ده ها حوزه نیاز اجتماعی در کشور ما وجود دارد که با حضور مشترک و پیوند اهالی ادب، هنر و رسانه می توان برای آنها رفع نیاز کرد.

صالحی گفت: ما باید حلقه های ارتباطی مان را با نسل سوم و چهارم انقلاب و همچنین نسل های دیگر که از راه خواهند رسید، تقویت کنیم؛ برای خودمان شعر نگوییم، برای خودمان داستان ننویسیم، برای خودمان فیلم نسازیم، برای خودمان نقاشی نکشیم و برای خودمان نمایش اجرا نکنیم. ما باید بتوانیم این مخاطبان را هم با موضوعات محوری مانند دفاع مقدس آشنا کنیم و آنها را به این حوزه علاقه مند سازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاهی که در حوزه دفاع مقدس در دهه اول و دوم انقلاب وجود داشته، پویایی های خودش را داشته است اما این پویایی ها زمانی امید ساز است که ما حس کنیم می توانیم با استفاده از آنها واقعیت امروز را با واقعیت فردا پیوند بزنیم.

وی توجه به حوزه مسائل زنان، توجه به مسائل پشت جبهه ها، توجه به برخی نکات تازه و کمتر دیده شده، فاصله گرفتن از شعارهای کلیشه ای را از جمله اتفاقات میمونی که در نگاه فرهنگی، هنری، رسانه ای و دفاع مقدس وجود داشته برشمرد و در عین حال تاکید کرد: ما هنوز زیرخاکی های زیادی در حوزه دفاع مقدس داریم و می شود نکات تازه ای را هنوز از این گنجینه استخراج و کشف کرد.

در این نشست هم اندیشی، علاوه بر حسین انتظامی، علی مرادخانی، محمدمهدی حیدریان و محمد سلگی معاونین مطبوعاتی، هنری و سینمایی وزارت ارشاد و سرپرست معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه، چهره های مختلفی در عرصه های فرهنگی و هنری از جمله علی نصیریان، جمشید هاشم پور، مسعود ده نمکی، منوچهر محمدی، حسام الدین سراج، قاسمعلی فراست، سهیل محمودی، احمد دهقان، مرتضی سرهنگی، هدایت  الله بهبودی، اسماعیل امینی، پرویز بیگی حبیب آبادی، حسین مسافرآستانه، علیرضا تابش، محمد گلریز، جواد محقق، عباسعلی براتی پور، عبدالجبار کاکایی، علی محمد مودب، محمدحسین مهدویان، مصطفی رزاق کریمی، رضا برجی، مسعود جعفری جوزانی و ... حضور داشتند.

پیش از سخنان وزیر ارشاد چهار پنل تخصصی با موضوعات سینما، رسانه، فرهنگ و هنر با حضور برخی از چهره های شاخص هر یک از این عرصه ها برگزار شد و در آنها ضمن آسیب شناسی پاره ای از معضلات این حوزه ها، پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت هر یک از این عرصه ها به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان این وزارتخانه که در این نشست حضور داشتند، ارائه شد.



نام:
ایمیل:
* نظر: