اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 29 February 2016
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه اقتصاد سبز، یکی از اولویتهای جدی دولت در امر حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش عصرپرس ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست که با شعار اقتصاد سبز، دولت پساتحریم گفت: موضوع اقتصاد سبز و توجه به مسائل اقتصادی با لحاظ کردن ملاحظات زیست محیطی یکی از برنامه های دولت یازدهم است.

معصومه ابتکار افزود: این بحث در دنیا اهمیت فوق العاده ای دارد و تصمیم و اراده جامعه جهانی بر آن است که کارهای بزرگی را برای محیط زیست انجام دهد.

ابتکار به توافق کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس اشاره کرد و گفت: در کنفرانس پاریس، توافق شد که کشورها انتشار گازهای گلخانه ای خود را به طور محسوسی کاهش دهند؛ البته ما نیز توافق کردیم که چهار درصد به طور مشروط و هشت درصد نیز به صورت غیر مشروط و با رفع تحریمها، انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ما امروز در موضوع هایی نظیر بحران گرد و غبار و آلودگی هوا در شرایطی به سر می بریم که فرصت زیادی برای جبران خسارتهای گذشته نداریم و باید هر چه سریعتر روندهای تخریبی دوران گذشته را جبران کنیم .

وی افزود: امیدواریم مجلس دهم، نگاه ویژه ای به مسائل زیست محیطی کشور داشته باشد.

ابتکار با بیان این که موضوع محیط زیست، موضوعی جهانی است، تاکید کرد: ما آینده مشترکی داریم؛ محیط زیست در هر نقطه از جهان که آسیب ببیند، همه دچار مشکل می شوند، بنابراین همگان باید به حفظ محیط زیست با استفاده از فناوریهای نوین کمک کنیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: