اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - 03 October 2017
نمایندگان مردم امروز با کلیات طرحی موافقت کردند که تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی را روشن خواهد کرد.
موافقت با کلیات طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی
به گزارش عصرپرس به نقل از خانه ملت، نمایندگان در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری در مورد رد طرح الحاق یک ماده به «قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی» در نهایت با کلیات این طرح موافقت کردند.

براساس ماده واحده این طرح قرار است یک ماده به عنوان ماده 17 مکرر به شرح زیر به قانون یادشده مصوب 88/7/15  افزوده شود:

ماده 17 مکرر - دولت مکلف است از تاریخ تصویب این قانون حداکثر ظرف یکسال کلیه نیروهای حق التدریسی مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 94/5/28 و قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون  تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش  مصوب 3/6/95 همراه با طی دوره های آموزشی حداکثر شش ماه  را بنا به تشخیص آموزش  و پرورش و بدون نیاز به شرکت در آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآورد.

بار مالی ناشی از این قانون از محل حق الزحمه نیروهای حق التدریسی که هم اکنون مشغول به کارند و نیز اضافه کار کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان تامین می گردد.

بر این اساس مطابق آئین نامه داخلی مجلس به دلیل اینکه گزارش کمیسیون آموزش ،تحقیقات و فناوری مبنی بر رد طرح بوده است لذا با موافقت نمایندگان با کلیات این طرح، طرح یادشده  دو شوری و مجددا به کمیسیون ارجاع شد.

تصویب لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی کشور

با رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یکی از بندهای ارجاعی لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی کشور  به کمیسیون کشاورزی ، در نهایت این لایحه از تصویب مجلس گذشت.

نمایندگان مردم در جلسه علنی صبح امروز خانه ملت بند الف ماده 8 لایحه حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی را که پیش از این و در جریان بررسی جزییات این لایحه به کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی ارجاع شده بود ، تصویب کردند.

در بند الف ماده هشت این لایحه آمده است: 

دسترسی و بهره برداری  ژنتیکی بدون رعایت مفاد این قانون و صادرات و خارج ساختن منابع ژنتیکی به منظور دسترسی و بهره برداری از  منابع ژنتیکی بدون مجوز نهاد متولی مربوط به ترتیب مستوجب یک یا چند نوع از مجازات های تعزیری درجه پنج و شش قانون مجازات اسلامی خواهد بود.

ارجاع مصوبه مربوط به طرح تقویت نظام استاندارد به مجمع تشخیص

با اصرار نمایندگان بر مصوبه پیشین خود در خصوص تبصره 1 بند 1 ماده 7 طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد، این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

نمایندگان در ادامه دستور کار جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است، بر مصوبه پیشین خود اصرار کردند. 

ماده هفت این طرح مأموریت ها و وظایف سازمان استاندارد را به شرح زیر تعیین می کند:

1- تعیین، تدوین، بروزرسانی و نشر استانداردهای ملی

 تبصره 1 - فهرست کالاها و تجهیزات پزشکی و استاندارد آنها به موجب آئین نامه ای خواهد بود که با پیشنهاد سازمان و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیئت وزیران می رسد. 

دیگر دستور کارهای امروز صحن علنی

بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با موادمخدر، لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و آذربایجان راجع به همکاری در زمینه پیشگیری، محدودیت سازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری در دستورکار نمایندگان قرار دارد.

همچنین سوالات 8 تن از نمایندگان و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان از وزیر کشور نیز در دستور کار امروز خانه ملت قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: