اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 02 October 2017
مراسم استقبال رسمی از هیئت نظامی ترکیه ای صبح امروز با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در محل این ستاد برگزار شد.

اولین دور مذاکرات مقامات عالیرتبه نظامی ایران و ترکیه آغاز شد.

به گزارش عصرپرس، ارتشبد خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و هیئت نظامی همراه صبح امروز مورد استقبال سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت.

این سفر به دعوت سرلشکر باقری صورت گرفته است و تعدادی از مقامات عالی رتبه نظامی ترکیه و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را همراهی می کنند.

ژنرال آکار شب گذشته در راس یک هیات عالیرتبه نظامی به تهران سفر کرده و قرار است طی این سفر با برخی مقامات عالیرتبه نظامی و سیاسی ایران دیدار و گفتگو کند.

در این سفر علاوه بر بررسی ابعاد و زمینه های همکاری دفاعی و نظامی، مقامات نظامی دو کشور درباره مهمترین مسائل منطقه به گفتگو و مشورت خواهند پرداخت.

موضوع تروریست و همکاری میان دو کشور در ادامه عملیات مقابله با تروریست و اجرای آتش بس در مناطق کاهش تنش در سوریه از جمله موارد مهم مذاکرات خواهد بود.

محور دیگر مباحث، موضوع همه پرسی اقلیم کردستان است که هر دو کشور این همه پرسی در شمال عراق را محکوم و به تمامیت ارضی عراق و اجرای قانون اساسی عراق تاکید کرده اند.

دو کشور محور گفتگوها و مذاکرات میان مسئولان اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی را اصل دانسته و بر این موضوع نیز تاکید دارند.

 پیش بینی می شود نتایج این مذاکرات در برخورد با چالش های منطقه به ویژه تروریست و خطر تجزیه بسیار تعیین کننده باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: