اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 02 October 2017
وقوع تيراندازی در جریان برگزاری فستیوال موسیقی در شهر لاس وگاس در غرب ایالات متحده آمریکا دست‌کم 5۰ کشته و دویست زخمی برجای گذاشت.

شمار قربانیان تیراندازی لاس وگاس از مرز ۵۰ نفر گذشت

به گزارش عصرپرس، تبادل آتش در محل برگزاری کنسرت موسیقی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، پلیس ایالت نوادا از تیراندازی در محل برگزاری کنسرت موسیقی در شهر لاس وگاس که همچنان ادامه دارد خبر داده است. این تصاویر نشان می دهد که مردم در حال فرار از محل برگزاری این کنسرت هستند. گزارش ها از ادامه تیراندازی ها در این محل حکایت دارد. گفته می شود تیرانداز در یکی از طبقات فوقانی یکی از قمارخانه های لاس وگاس به نام «کازینوی ماندلِی بِی» که در جنوب خیابان اصلی لاس وگاس قرار دارد، مستقر است و از آنجا به یکی از طبقات زیرین که جشنواره موسیقی «روت 91» در آنجا در حال برگزاری بود، تیراندازی می کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا یک تیرانداز یا چند تیرانداز ناشناس در این ماجرا درگیر هستند.

روزنامه «لاس وگاس سان» در خبری فوری گزارش داد: چندین نفر در آن کنسرت موسیقی، از جمله یک افسر پلیس، هدف اصابت گلوله های تیرانداز یا تیراندازان ناشناس قرار گرفته اند. مردم عادی که از شبکه اینترنتی توئیتر استفاده می کنند نیز گزارش داده اند که چندین نفر زخمی شده اند. مقامات پلیس از مردم در شهر لاس وگاس خواسته اند که از خیابان های نزدیک به محل تیراندازی فاصله بگیرند. هنوز هم صدای تبادل آتش در این منطقه شنیده می شود.

آسوشیتدپرس نیز در خبری فوری گزارش داد، پلیس آمریکا از وقوع تیراندازی در شهر لاس و گاس خبر داد و افزود: نیروهای امنیتی هنوز موفق به بازداشت عامل تیراندازی نشده اند.

به گزارش یورونیوز، پلیس اعلام کرده که یک فرد مظنون را از پای در آورده است و احتمالا تیرانداز دیگری در شهر حضور ندارد. با این حال رسانه‌های محلی از عملیات نیروهای امنیتی برای بازداشت مظنونان احتمالی دیگر خبر می‌دهند.

بنا بر آخرین گزارش‌ها، پلیس جسد فرد مهاجم را در طبقه ۳۲ یک هتل در شهر پیدا کرده است. هویت وی هنوز فاش نشده است.

سخنگوی بیمارستان دانشگاهی لاس وگاس اعلام کرد حال ۱۴ زخمی این حادثه به شدت وخیم است.

پس از وقوع این حادیه تدابیر امنیتی در فرودگاه لاس‌ وگاس تشدید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس جدیدترین اخبار، تعداد کشته های این حادثه به بیش از 50 تن رسید.

همچنین در پی این حادثه بیش از 200 نفر نیز مجروح شدند.

حادثه شامگاه یکشنبه به وقت محلی در نزدیکی هتل «ماندلی» و در زمانی رخ داد که هزاران نفر در یک فستیوال موسیقی کانتری شرکت کرده بودند. ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که صدای رگبار ممتد گلوله در جریان کنسرت شنیده می‌شود و خواننده‌ای که روی سن مشغول اجرا است، برنامه خود را قطع می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: