اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - 30 September 2017
در روز تاسوعای حسینی
مردم ایران در شهرهای مختلف کشور امروز (شنبه) در نهمین روز از ماه محرم و تاسوعای حسینی به یاد سقای دشت کربلا، در آیین های مختلف عزاداری شرکت کردند.

مردم ایران به یاد سقای دشت کربلا عزاداری کردند

به گزارش عصرپرس، عاشقان سیاهپوش در تکایا، حسینیه ها و امامزادگان امروز عاشقانه در سوگ شهادت حضرت اباالفضل العباس (ع ) قمر بنی هاشم ، علمدار کربلا و برادر امام حسین (ع) و یاران با وفایش اشک ریختند و سوگواری کردند.

هیات های سینه زنی و زنجیرزنی در سراسر کشور به صورت یکپارچه و با زدن بر سر و سینه خویش، بر مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریختند و یاد این آزادگان وارسته را گرامی داشتند.

حضور جوانان و نوجوانان در بین خیل عزاداران حسینی قابل توجه بود؛ آنان با بر تن کردن لباس سقایی و در دست داشتن مشک های آب، عزاداران حسینی را سیراب کردند و یاد سقای دشت نینوا را در دل تاریخ زنده نگاه داشتند.

عاشقان و دلدادگان علمدار حسین (ع) با حمل بیرق های سیاه در عزای یل کربلا و سردار بی دست غوغای محشر به پا کردند.

همچنین همزمان با  تاسوعا ، حرم های مطهر امام رضا (ع) ، حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی کاظم (ع) دیشب و امروز پذیرای انبوه زائران و عزاداران حسینی است که به عشق علمدار سیدالشهدا بر سر و سینه می زنند و نوای، "یا عباس" و "یا حسین" سر می دهند. حضور کودکان خردسال در عزاداری های حسینی سراسر کشور با  پیشانی بندهای دارای مضامین "یا حسین، یا اباالفضل، یا زینب، عاشورا و کربلا" از  دیدنی های باشکوه این عزاداری هاست.

نام:
ایمیل:
* نظر: