اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 27 September 2017
پناهیان در مراسم تشییع شهید حججی
استاد حوزه و دانشگاه: انتقام خون شهید حججی با نابودی داعش گرفته نمی شود، بلکه با نابودی رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد.
انتقام خون شهید حججی با نابودی رژیم صهیونیستی محقق می شود
به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید حججی تاکید کرد:تا انتقام خون شهید حججی را از تک تک سیاستمداران و سربازان رژیم صهیونیستی نگیریم از پای نخواهیم نشست و صداقت عزاداری های ما برای امام حسین (ع) و عشق به حسین را با نابودی اسرائیل ثابت خواهیم کرد .

وی خطاب به سردمداران رژیم صهیونیستی گفت: ما عزادار واقعی امام حسین نخواهیم بود مگر اینکه اسرائیل را از صحنه گیتی حذف کنیم و  به سر جدا شده شهید حججی قسم یاد می کنیم سرهای سرمداران شما را از تن جدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ملت ایران را ملتی باهوش توصیف کرد که هیچگاه فریب نخواهد خورد گفت :ملت بزرگ ایران عقبه دشمن را هدف قرار خواهد داد تا راه برای پیروزی های بعدی مقاومت بگشایند.

 وی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواست تا موشک های خود را برای نابودی اسرائیل غاصب مهیا کنند چرا که این ملت انتقام خون حججی را جز با نابودی اسرائیل محقق شده نمی دانند.

پناهیان تاکید کرد: شهید حججی ثمره دسته های عزاداری و ثمره دست های بلند شده برای سینه زنی و زنجیر زنی و علم و کتل هایی است که 1400 سال در عزای حسین برافراشته شده اند و این خط با شکوه مقاومت همچنان زنده نگاه داشته شده است .

پناهیان با اشاره به فرهنگ و فلسفه عزاداری دهه محرم گفت: این دسته های عزاداری دسته عزا نیست بلکه دسته های نصرت و یاری گر حسین هستند و به راه افتادن این دسته جات به آن معناست که ای حسین ای کاش در کربلا بودیم و تو را یاری می کردیم.

وی گفت : دسته های عزاداری به مفهوم سازماندهی نیروهای مقاومت  است که آماده ایستادن در برابر دشمنان هستند و اگر حرم حسین شهید می دهد در درجه نخست این اسرائیل غاصب است که مورد تهدید قرار می گیرد.

تا اسرائیل را نابود نکنیم از پا نخواهیم نشست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ملتی که شهدایی مثل شهدای حرم دارد و برای این شهدا احترام قائل است پیروز می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در ادامه سخنانش در مراسم تشییع پیکر شهید حججی افزود: همانطور که خداوند برای گریه کن‌های امام حسین (ع) و شهدا عنایت می‌کند؛ می‌بینیم که در محرم حال عجیب و شوری پیدا می‌شود که این‌ها همه از عنایت خداوند است.

وی افزود: خدا از همه انتظار ندارد که مانند شهید حججی شوند، ما ایستاده ایم و به خانواده شهید حججی احترام می‌گذاریم امید است که شفاعت کنند ما را، همه این شهدا برای دفاع از اسلام، اسلامی که امنیت آور است به پا خواسته اند، برای دفاع از میهن کم نیستند شهدایی مانند شهید حججی.

پناهیان در ادامه با ذکر خاطره‌ای از یکی از شهدای مدافع حرم گفت: شهید مدافع حرمی در سپاه بود که دختری داشت به نام کوثر و دوستانش در سوریه هر وقت او را می‌دیدند از دخترش کوثر می‌پرسیدند، آخرین باری که از او درباره دخترش سوال کردند گفت: دیگر از کوثر سوال نکنید، من از کوثر گذشتم و در همان سفر به شهادت رسید.

وی افزود: هیچ گاه قاتلان اصلی شهید حججی را فراموش نمی‌کنیم، آمریکا و اسرائیل و انگلیس سه رژیم سفاکی هستند که به گفته خودشان با ۷۰ کشور مذاکره کرده اند تا داعش را راه بیندازند.

پناهیان تاکید کرد: به خون شهید حججی قسم می‌خوریم تا اسرائیل را نابود نکنیم از پا نخواهیم نشست.

شهید حججی الگوی نیروهای حزب اللهی شد

استاد حوزه و دانشگاه: شهید محسن حججی الگویی برای نیروهای حزب اللهی شد و افتخاری برای همه شهدای مدافع حرم است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی در میدان امام حسین (ع) افزود: شهید حججی را باید فخرالشهدا نامید و احترامی که مردم برای این شهید عزیز در طول این چند وقت قائل شده اند و این تشییع باشکوه و تشییع دیگری که قرار است فردا انجام شود، احترام به همه شهدای مدافع حرم است که برخی از آن‌ها بسیار غریب هستند و راه را برای شهید حججی بازکردند.

وی گفت: شهید حججی افتخاری بود برای خانواده باصفا و مخلصش و همچنین افتخاری برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که هنوز پس از سال‌ها این سازمان توانسته است نور خود را حفظ کند.

پناهیان افزود: شهید حججی در خاطراتش می‌نویسد که از امام رضا (ع) تقاضا کرده بود تا بتواند عضو سپاه شود و این چه افتخار با عظمتی برای سپاه است که جوانان باصفا و جهادگر آرزویشان عضویت در این سازمان است.

وی گفت: این شهید پس از اینکه عضو سپاه شد همان عشق، صفا و نورانیت را در باطن و قلب خود حفظ کرد و یک کارمند اداری ساده نبود که بخواهد حقوق بگیر باشد و رفع تکلیف کند؛ شهید حججی صفای بسیجی را در خود حفظ کرد و معلوم می‌شود که سپاه ظرفیت جذب و پرورش چنین نیروهای عاشقی را دارد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید به سازمانی که این چنین عاشق پرور است و به جوانان حزب اللهی که الگوی تمام نمای حزب اللهی گری را امروز بر دست گرفته اند تبریک گفت.

پناهیان گفت: شهید حججی الگویی برای نیروهای حزب اللهی شد و شب و روز نمی‌شناخت؛ وی در مناطق محروم فعالیت می‌کرد و به آبادکردن روستا‌ها می‌پرداخت و فعالیت فرهنگی می‌کرد.

وی افزود:امروز می‌بینید کسانی که حتی غیرانقلابی هستند به مقام این شهید سر تواضع فرود می‌آورند و این موضوع به خاطر جوانمردی این شهید بوده است و این یعنی حزب اللهی گری.

مرگ استکبار را در چنین تشییع باشکوهی جشن می‌گیریم 

استاد حوزه و دانشگاه گفت:: تا چنین شهدایی داریم نه تن‌ها امنیت در این کشور برقرار است بلکه مرگ استکبار را نیز در چنین تشییع باشکوهی جشن می‌گیریم. 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی افزود: اگر در هر جایی یک عنصر حزب اللهی داشتیم اینقدر باصفا و مردانه و از خودگذشته به میدان برود مورد علاقه همگان قرار خواهد گرفت. 

وی گفت: تا چنین شهدایی داریم نه تنها امنیت در این کشور برقرار است بلکه مرگ استکبار را نیز در چنین تشییع باشکوهی جشن می‌گیریم. 

این استاد دانشگاه گفت:: مقام معظم رهبری فرمودند که شهدا مظهر قدرت یک کشورند و این یک تجلی از قدرت مردم است و ملتی که چنین شهدایی آماده برای شهادت دارد هیچ وقت شکست نخواهد خورد و همه از این ملت می‌ترسند البته ملتهای محروم دنیا چشم امیدشان این ملت است و سلحشوران این ملت هستند که مظلومیت را در جهان از بین خواهند برد، اما مستکبران عالم به شدت از شما هراس دارند. 

وی گفت: شما شهید حججی و فرهنگ و فکر او را در منطقه صادر کردید و امروز فکر شهید حججی و تفکر شهادت بواسطه شهدای دفاع مقدس بنیان گذاری و در منطقه منتشر شده است. 

پناهیان گفت: یک وقت در روزنامه‌های همین مملکت برخی نوشتند که دیگر مردم نام شهید و رزمنده و جانباز می‌شنوند حالشان به هم می‌خورد کجایند که ببینند مردم هنوز به شهدا افتخار می‌کنند و برای تشییع شهدا بیش از گذشته مایه می‌گذارند کی در دوران دفاع مقدس شهدا اینقدر عزیز بودند که هم اکنون عزیز هستند و کی برای شهدا اینقدر مردم بیداری پیدا می‌کردند و قیام می‌کردند اینقدر که امروز مردم برای شهدا قیام می‌کنند و این رشد مردم را نشان می‌دهد. 

این استاد دانشگاه گفت:: ملتی که چنین شهدایی دارد به یک شرط پیروز خواهد شد و جهان را نیز نجات خواهد داد به این شرط که برای شهدای خودش احترام قائل شود. 

وی افزود: بنا نیست که همه ما شهادت طلب باشیم و یا همانند شهید حججی آرزوی شهادت کنیم و برای آرزوی شهادت اشک بریزیم. 

وی ادامه داد: برخی از ما توان این همه ظرفیت بالای معنوی را نداریم و همین قدر که مردم ما اگر در حد و اندازه شهید حججی و شهیدان مدافع حرم نیستند، اما برای شهدای مدافع حرم احترام می‌گذارند کافیست و همین که برای این شهید سر جدا مردم به سر و سینه می‌زنند و ساعت‌ها زیر آفتاب ایستاده اند کافیست خیلی‌ها آرزو داشتند اکنون اینجا باشند و همین علامت سعادت این ملت است. 

وی گفت: اگر در کربلا برای بدن بی سر حسین فاطمه (ع) احترام قائل شده بودند مردم کوفه به سعادت می‌رسیدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: