اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 16 September 2017
فعال حقوق بشر و مخالف سعودی در توییتر نوشت: رژیم آل سعود عملا به پایان حکومت خود نزدیک شده است.
به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، پایگاه خبری العهد لبنان نوشت:  مضاوی الرشید فعال حقوق بشر و دانشگاهی مخالف سعودی در کامنتی به پیام توییتری سعود القحطانی مشاور دربار پادشاهی عربستان پاسخ داد: «پایان عمر رژیم عربستان عملا نزدیک شده است، زیرا این رژیم به شکل غیر قانونی، از من سلب تابعیت کرد».

سعود القحطانی مشاور دربار پادشاهی عربستان در پیامش نوشته بود:  «تابعیت حق هر شهروندی است. وقتی که این حق به شکل غیر قانونی سلب و املاک مصادره و به افرادی که اجداد آنها هیچگونه ظلمی را برنمی تابیدند ظلم  شود، آنگاه در انتظار پایانی دردناک برای ظالم باش». 

برخی کشورهای حوزه خلیج (فارس) برای مجازات مخالفان، تابعیت آنها را لغو می کنند، همان طور که امارات در آوریل 2016  از عبید علی الکعبی یکی از بزرگان قبیله «بنی کعب»، که در امارات و پادشاهی عمان حضور دارند، و همچنین همسر و پنج تن از فرزندان وی، سلب تابعیت کرد. 

مقامات منطقه الشارجه نیز در آغاز مارس 2016  تابیعت 3 تن از فرزندان محمد عبد الرزاق الصدیق یکی از زندانیان اندیشه را، سلب کرد.

سیاست امنیتی ابوظبی منجر به گسترش سیاست سلب تابعیت در کل منطقه خلیج (فارس) شد، به طوری که دولت های کویت و بحرین نیز از فعالان حقوق بشر سلب تابعیت می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: