اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 16 September 2017
کارشناس هواشناسی اعلام کرد: بعد از ظهر امروز شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعد و برق در بخش هایی از دامنه زاگرس و جنوب غرب کشورمان مهیا خواهد شد.
جنوب غرب کشور در انتظار رگبار و رعد و برقبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرتضی ضرابی درباره آخرین وضع شرایط جوی افزود:  بعد از ظهر امروز شرایط برای رشد ابر، رگبار و رعد و برق در بخش هایی از دامنه زاگرس و جنوب غرب کشورمان مهیا خواهد شد که از آن جمله شمال شرق بوشهر ، نیمه غربی استان فارس و مناطقی از چهارمحال بختیاری و کهگیلویه بویراحمد حتی ارتفاعات خوزستان را شامل می شود. 

وی گفت : البته این شرایط فردا بعد از ظهر نیز در این مناطق تکرار می شود که با توجه به اینکه بارش های این موقع از سال موقتی و زودگذر و به شکل رگباری هستند بنابراین می تواند شرایط را برای ایجاد روان آب ها فراهم کند که باعث آب گرفتگی و سیلاب های شود . 

کارشناس هواشناسی شمالی کشورمان از رشد ابر و رگبار و رعد و برق در مناطقی از استان های آذربایجان شرقی و غربی خبر داد.

وی گفت: انتظار داریم این شرایط وسیع تر شود و بخشی از شمال غرب و مناطقی از شمال غرب کشورمان را مانند مناطقی از کردستان و کرمانشاه تحت تاثیر قرار دهد و به دامنه های جنوبی البرز نیز برسد. 

ضرابی افزود: بنابراین برای ارتفاعات استان تهران نیز شرایط برای رشد ابر و بارش های خفیف و پراکنده دور از انتظار نخواهد بود. 

وی گفت: همچنان نیمه شرقی کشورمان برای امروز نیز تحت تاثیر بادهای 120 روزه سیستان خواهد بود ، به ویژه جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان از جمله در منطقه زابل . 

کارشناس هواشناسی افزود : انتظار داریم تهران در گرم ترین ساعات ظهر دمایش به 32 درجه بالای صفر برسد .

نام:
ایمیل:
* نظر: