اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 23 February 2016
»
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: استانداردهای موجود در ایران در حوزه آب شرب سختگیرانه‌ تر می‌شود و باید به این مساله توجه کرد که اگر در سال‌های آینده منابع سطحی آب کاهش یابد آیا می‌توان با چاه‌هایی که در این 50 سال با رشد شهرنشینی آلوده به نیترات شدند آب شرب را تامین کرد.

به گزارش عصرپرس ، حمیدرضا جانباز در دومین نشست کارگروه‌های اجرایی نظام ‌نامه مدیریت جامع کیفیت منابع آب با اشاره به وضعیت بارش‌ها اظهار کرد: وضعیت بارش‌ها مطلوب نیست و خشکسالی‌های دهه گذشته را نمی‌توان جبران کرد. بنابراین باید گفت که این کمبود آب ناشی از تغییر اقلیم آلودگی را تکذیب می‌کند.

وی درادامه افزود:با توجه به نبود ‌برنامه جامع بخصوص دربخش کشاورزی و عدم توجه به طرح‌های آمایش سرزمین موجب رشد غیرمنطقی سرزمین شده که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت : تعداد زیادی از کشاورزان آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و هنوز در کشور از کود و سموم غیراستاندارد استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از سال 90 و با تصویب هیات وزیران برنامه ایمنی آب جزء الزامات قرار گرفت، تصریح کرد: باید به این مساله توجه کرد که وزارت نیرو به تنهایی نمی‌تواند از کیفیت منابع آب حفاظت کند و باید وزارتخانه‌های کشور، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست با وزارت نیرو همکاری کنند.

جانباز ادامه داد: بیش از 10 تا 12 مورد آلودگی نفتی در محور سد کرج- بیروان داشتیم که باید گفت یکی از اشکالات ما در موضوع کیفیت آب این است که آلایندگی‌های کیفی در همان لحظه مانیتورینگ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سنجش آلایندگی‌های میکروبی زمان‌بر است، تاکید کرد: اگر منابع آبی آلوده شود و به دست مصرف‌کننده برسد مشکلات ناگواری به وجود می‌آید لذا باید به این مساله توجه ویژه‌ای شود.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی باید به سمت رفع آلاینده‌ها و استفاده از تصفیه‌خانه‌های مدرن‌تر برویم و با ایجاد مدیریت یکپارچه آب وآیتم‌های کیفیت آب را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: