اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 23 February 2016
آژانس بین المللی انرژی :
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که در پنج سال آینده، ایران و آمریکا در زمینه رشد تولید نفت پیشتاز خواهند بود.

به گزارش عصرپرس به نقل از شبکه خبری سی ان پی سی ، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد با وجود خسارت شدید صنعت نفت آمریکا از افت کنونی قیمت نفت در بازارهای جهانی، این کشور در سال ٢٠٢١ میلادی دوباره در زمینه رشد تولید طلای سیاه پیشتاز خواهد شد.

در گزارش سالانه دورنمای میان مدت بازار نفت که از سوی آژانس بین المللی انرژی منتشر می شود، آمده که که اگرچه تولید نفت آمریکا اکنون به شدت در حال کاهش است، از سال ٢٠١٧ میلادی توازن به بازار نفت باز می گردد و پس از آن، صنعت نفت آمریکا دوباره شاهد افزایش تولید خواهد بود.

ایران نیز با توجه به پایان تحریمهای غربی، از دیگر کشورهایی است رشد خیره کننده ای خواهد داشت.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: در سال ٢٠٢١ ایران و آمریکا به ترتیب در میان کشورهای اوپک و غیر اوپک در زمینه رشد تولید نفت پیشتاز خواهند بود.

این نهاد همچنین با اشاره به کاهش سرمایه گذاری از سوی شرکتهای نفتی برای جبران کاهش درآمدها به دلیل افت قیمت نفت، اعلام کرد که در سالهای ٢٠١٧ تا ٢٠٢١ میلادی خطر جهش شدید قیمت نفت در پیش خواهد بود.

طبق پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، در سالهای ٢٠١٥ تا ٢٠٢١ میلادی تولید روزانه نفت جهان چهار میلیون و ١٠٠ هزار بشکه افزایش می یابد که به شدت نسبت به رشد ١١ میلیون بشکه در دوره سالهای ٢٠٠٩ تا ٢٠١٥ کمتر است.

گزارش این آژانس همچنین نشان می دهد که تقاضای جهانی نفت خام در دوره پنج سال آینده افزایش می یابد و در سال ٢٠٢١ میلادی به ١٠١ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز می رسد.

این نهاد همچنین پیش بینی کرد که پس از یک دوره افت، تولید نفت آمریکا در سال ٢٠٢١ میلادی به رقم بی سابقه ١٤ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز می رسد.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی تولید نفت آمریکا ٦٠٠ هزار بشکه و در سال ٢٠١٧ میلادی ٢٠٠ هزار بشکه کاهش می یابد اما ترکیبی از افزایش بهره وری عملیاتی و کاهش هزینه ها سبب می شود روند افزایشی تولید دوباره بازگردد.

نام:
ایمیل:
* نظر: