اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 23 February 2016
نشست مقام های بلندپایه وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی در این کشور، جنوب شرق آسیا آغاز می شود و همکاری های دو جانبه در خصوص نفت و گاز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

ایرنا - ویراتماجا پوجا مدیرکل بخش نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی، گفت: این دیدار بین مقام های شرکت ملی نفت و مقامات بخش گاز ایران و اندونزی انجام می شود و عرضه نفت خام و گاز مایع در این نشست مورد بحث قرار می گیرد.

وی گفت:دراین نشست محورهای بحث بامقامات ایرانی سرمایه گذاری دربخش انرژی اندونزی است وعلاو بر آن نیز فرصت های سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز مورد تبادل نظر قرار خواهد گرفت .

به نوشته تارنمای بریتاساتو، این مقام وزارت انرژی اندونزی، گفت: که فرصت هایی برای سرمایه گذاری بین دو کشور وجود دارد.

وی گفت که در این نشست دو روزه ، گفت وگو دو طرفه خواهد بود و ما انتظار داریم در این نشست به تفاهمی برای همکاری برسیم.

ویراتماجا پوجا در نشستی خبری، گفت: که اندونزی قصد واردات نفت و گاز مایع از ایران را دارد و از سوی دیگر سرمایه گذاری برای ساخت یک پالایشگاه نفت در اندونزی مطرح است.

وی گفت: ما در این نشست ها از مقامات و شرکت های ایرانی در بخش انرژی برای سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه و سرمایه گذاری برای ذخیره سازی سوخت دعوت می کنیم. بحث ساخت یک کارخانه کود شیمیایی نیز مطرح است.

وی در ادامه گفت : تفاهم نامه های بین دولت ها و بین شرکت های ایرانی و اندونزیایی امضا خواهد شد.

لازم به ذکر است : سفر هیات ایرانی در پاسخ به سفر چندی پیش سعید سودیرمان وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی به تهران و مذاکراه با مقامات کشورمان انجام می شود.

وزیر انرژی اندونزی پس از اجرای برجام و لغو تحریم ها، گفت: اکنون فرصت تعامل با ایران در تعدادی از طرح ها مانند پالایشگاه، پتروشیمی، برق و حتی طرح های جدید و منابع انرژی تجدیدپذیر است.

سودیرمان که طی یکسال گذشته چند بار به ایران سفر کرده است، گفت: این شرایط به ما فرصت می دهد در بخش برق، به ویژه انرژی های جدید و تجدیدپذیر مانند انرژی های آبی و بادی با ایران همکاری کنیم.

 

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: