اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 23 February 2016
» برق
با حضور مدیرعامل توانیر؛
پروژه AMM و بهره‌برداری از زیرساخت فیبر نوری صنعت برق کشور در شرکت مدیریت شبکه برق ایران رونمایی شد.

به‌ گزارش عصرپرس به نقل از پاون ،مدیرعامل شرکت توانیر اجرای پروژه‌های مکانیزاسیون در صنعت برق را روندی مثبت دانست و گفت: پروژه‌های مربوط به مکانیزاسیون با روندی مثبت در حال پیگیری و اجرا در صنعت برق است که این امر نیاز صنعت برق به خصوص در بحث اطلاعات مکانیزاسیون را مطرح می‌سازد.

آرش کردی درادامه گفت : موضوع گردش ، تولید ، مدیریت و بسترهای انتقال اطلاعات از الزامات مهم صنعت برق قوی، مطمئن و قابل اعتماد است.

وی ادامه داد: اینکه ما چقدر توانستیم روی این موضوع به عنوان یک موضوع ملی به طرح جامع و بستر نهایی دست پیدا کنیم، جای بحث و گفتگو دارد و از طرفی هم امکان این امر وجود نداشت که برخی شرکت‌ها و یا واحدها را به دلیل نیاز اطلاعاتی به مکانیزاسیون منع دسترسی نماییم.

وی گفت: هم اکنون تمامی شرکت‌های معتبر در زمینه برق و حتی کشورهای صاحب تکنولوژی نمی‌توانند بدون داشتن یک دپارتمان و حساب خاص روی موضوعات مربوط به گردش اطلاعات و دیتا به موفقیت برسند، به طوری که صنعت برق کشور هم از این امر مستثنی نیست و جست و گریخته موضوعاتی  از قبیل شبکه‌های هوشمند، انرژی های تجدیدپذیر، فهام را پیگیری می‌نماید.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه تصریح کرد: در بسیاری از موضوعاتی که به صورت روزانه، ماهانه و یا سالانه در سیستم ها وارد می شوند و یا حجم اطلاعاتی که در صنعت برق تولید و دقیق تر و گسترده تر می‌شود، می‌تواند بی‌نهایت تولید اطلاعات کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.

وی گفت: در گردش اطلاعات بایستی پردازش صورت گرفته و روی آنها فعالیت شود به طوری که مسائلی همچون کنترل شبکه، مکانیزاسیون شبکه ها، انتقال، توزیع ، فوق توزیع و مسائلی دیگری همچون انتقال، GIS، بسته های مخابراتی و..... که شرکت‌های توزیع بیشتر سروکار دارند بایستی طرح جامع اطلاعاتی شده و در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: ما نیاز داریم اگر بحث، گفتگو و یا پیشنهادی وجود دارد کمیته عالیه مخابرات و گردش اطلاعات و یا هر عنوان دیگری که پیشنهاد می‌کنید را ایجاد وموضوعات مطرح شده را پیگیری نماییم.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: