اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 10 September 2017
یگان های ارتش سوریه ضمن تسلط بر شهرک های الشولا و تله علوش در جنوب غربی شهر دیرالزور ، تسلط خود را بر 5 روستای منطقه شرق حمص از جمله جب الجراح تقویت کردند.

تعقیب تروریست ها در دیرالزور

به گزارش عصرپرس به نقل از خبرگزاری سوریه سانا، در عملیات ارتش سوریه مقادیر زیادی سلاح سنگین و تجهیزات نظامی و خمپاره از مواضع تروریست های داعش در شرق سلمیه کشف و ضبط شد.

یک منبع نظامی اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه کنترل شهرک الشولا در جنوب غربی شهر دیرالزور و  فاصله 22 کیلومتری این شهر به دست گرفتند و شمار زیادی تروریست داعش را به هلاکت رساندند.

این منبع تصریح کرد: یگان های ارتش با همکاری نیروهای هم پیمان و با پشتیبانی هوایی روسیه توانستند ضمن تسلط بر شهرک الشولا در محور السخنه دیرالزور ، کنترل شماری از ارتفاعات و مناطق اطراف ان را بدست آورند

همچنین یگان های ارتش ضمن توسعه دامنه تسلط خود در منطقه به پیشروی به طرف دیرالزور و  تعقیب تروریست های باقیمانده داعش در منطقه ، تلفات و  خسارات سنگینی به آنان وارد کردند.

این نیروها با پشتیبانی هوایی کنترل پل راهبردی الرقه را نیز بدست آوردند.

نیروهای سوری پس از درگیری های شدید با اعضای داعش و کشته و زخمی شدن شمار زیادی تروریست، کنترل شهرک تل علوش مشرف بر منطقه المقابر در منطقه جنوب غربی شهر دیرالزور را نیز  بدست گرفتند.

این نیروها به عملیات تعقیب تروریست های داعش و انهدام مواضع و استحکاماتشان در منطقه عیاش ، البغیلیه و اطراف آن ، الجنینه ، حویجه صکر و اطراف فرودگاه نظامی ، اطراف المقابر ، المکبات ، جبل ثرده و مسیر دیرالزور به الشولا ادامه دادند که به کشته و زخمی  شدن شمار زیادی تروریست و  انهدام خودروها و سلاح و تجهیزات نظامی انان منجر شد.

یگان های ارتش سوریه در عملیاتی بر ضد تجمعات و  مناطق محل استقرار تروریست های داعش در شرق حمص روستاهای ابوقاطور، ابولیه ، جب حبل در جنوب شرقی شهرک جب الجراح را آزاد کردند.

همچنین کنترل روستاهای رسم حمیده ، الهبره الغربیه و تعدادی تپه و کوه های جنوب شرقی جب الجراح را پس از کشته و زخمی کردن شماری تروریست و انهدام سلاح هایشان به دست آوردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: