اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 06 September 2017
دومین کنگره ملی غدیر با رویکرد بزرگداشت علامه ­آیت الله سید مرتضی عسکری همزمان با بزرگداشت دهمین سالگرد ارتحال آن مرحوم­در دهه ­امامت و ولایت در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.
آغاز دومین کنگره ملی غدیر
به گزارش عصرپرس از صدا و سیما،­ این کنگره ­به عنوان یکی از برنامه‌های کلان بنیاد بین المللی غدیر و در جهت بسط و گسترش معارف غدیری و تجلیل از خادمین غدیر و ولایت برگزار شده است.

سخنرانی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی، ­رونمایی از سه عنوان کتاب و مقاله خوانی یکی از شاگردان علامه عسگری ­از ­جمله برنامه‌های این کنگره است.

خدمات علامه آیت الله مرتضی عسگری (ره) به دنیای اسلام و بویژه جهان تشیع، بسیار حائز اهمیت است. 

مرحوم علامه عسکری با نگاشتن کتاب هایی در موضوعات کلام، فقه و تفسیر و تاریخ و ... خردمندی، فرزانگی، هنرمندی و نبوغ خود را ظاهر کرد، در کنار آن مجاهدت‌های علمی و فرهنگی ­در ایران و عراق بود که علامه عسکری­، دانشکده‌ی اصول دین، شاهکار سترگ خویش را پدید آورد. ­

در سال‌های گذشته بنیاد بین امللی غدیر اولین کنگره‌ی ملی غدیر را با بزرگداشت علامه امینی صاحب اثر گران قدر الغدیر برگزار کرده بود و این بنیاد بنا دارد که در خلال سال‌های آتی در جهت الگو سازی و آشناسازی نسل جوان انقلابی و پژوهشگر با اسطوره‌ها و شخصیت‌های برجسته‌ی جهان تشیع، سلسله همایش‌ها و کنگره‌های علمی را برگزار و راه و سیره‌ی بزرگان علم و دیانت را در بسط و گسترش فرهنگ متعالی تشیع ناب علوی بصورت کاملا کارشناسی و ترویجی برای آیندگان روشن و مدون کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: