اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 20 February 2016
قائم‌مقام وزير نيرو:
قائم‌مقام وزير نيرو گفت: صنعت آب و برق با برگزاري مانورهای عملیاتی، باید همواره آماده خدمت‌رساني و رفع حوادث احتمالی باشد.

به گزارش عصر پرس ، ستار محمودي  قائم‌مقام وزير نيرو در مانور افزايش سطح آمادگي برای برگزاري انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در منطقه برق قدس، با بيان اين مطلب ، گفت : با توجه به رويدادهاي مهمي مانند بحث انتخابات که برق نقش حساسي را در آن ايفا مي ‌کند، شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ، اقدام بسيار ارزشمندي را در اين راستا انجام داده است.

وي افزود: اين شرکت با آماده‌سازی مجموعه نيروهاي خود و سازمان‌هاي معين و همکار، جهت جلوگیری از هرگونه نوسان و قطعی برق ، در روز انتخابات اقدام به برگزاری مانوری درمنطقه برق قدس نموده است.

محمودي با بيان اينکه برگزاري چنين مانورهايي باعث خواهد شد تا در روزانتخابات در صورت بروز هر گونه مشکل برقي، با تدابير انديشيده شده به‌ سرعت نسبت به رفع مشکل اقدام شود، افزود: تمام تمرين‌ها و تعمير و نگهداري‌هاي لازم براي اين کار و تسهيل در برقراري ارتباطات برقي انجام شده است .

وي ادامه داد: در برنامه مانور، نمونه‌هاي فرضي از اتفاقاتي که ممکن است در روز انتخابات روي دهد، بازسازي و تمرين شد و اين امر نشان دهنده اين بود که سامانه‌هاي برق‌رساني براي مقابله با هرگونه حادثه غيرمترقبه‌اي آمادگي  لازم را دارند.

قائم‌مقام وزير نيرو با بيان اينکه زيرساخت‌هاي برق کشور نيازمند يک سري هزينه‌ها براي بهسازي و بازسازي است، افزود: بسياري از تاسيسات برقي کشور عمري بيش از 40 سال دارند و با وجوداین مشکلات همچنان با درايت و توانمندي مديران و کارکنان در مدار بهره‌برداري قرار دارند، اما تکنولوژي روز و شرايط کاري ايجاب مي‌کند که اين سامانه ها در برنامه تحولات مورد تعويض قرار گيرند که اين مسئله نيازمند سرمايه‌گذاري است.

وي گفت: برگزاري اين مانورها باعث می شود تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و فرصتی براي رفع آنها به وجود آید همچنین در تمهيدات لازم نيز انديشيده خواهد شد، تا در زمان وقوع حادثه، بتوانيم سريع‌ تر به خدمات‌رساني اجتماعي بپردازيم.

محمودي با اشاره به اينکه، امروزه تقريبا در تمام جهان برگزاري مانورها در همه بخش‌ها حتي در تيم‌هاي ورزشي نيز يک امر ضروري به حساب مي‌آيد، گفت: هميشه هزينه‌هاي پيشگيري کمتر از درمان است و ما باید بر این نکته توجه بیشتری داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: