اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 20 February 2016
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت :
حاج‌رسولیها گفت:اعتبار بخش غیرسازه‌ای 30 درصد افزایش یافته است تا سال گذشته 95 درصد اعتبارات به بحث‌های سازه‌ای اختصاص داشته است و تنها 5 درصد به مباحث غیرسازه‌ای بود که اکنون این رقم به 35 درصد رسیده است.

به ‌گزارش عصر پرس به نقل از پاون ، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران درهمایش ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی صنعت آب کشورکه به میزبانی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد ، به تدوین گزارش چالش‌های بخش آب در قالب 7 چالش اصلی و ارائه آن به مقام معظم رهبری در سال 90  و دستور ایشان به تشکیل جلسات شورای عالی آب اشاره کرد و گفت : در این جلسات با وجود نقش پررنگ وزیر نیرو بسیاری از این چالش‌ها مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌هایی برای رفع آنها تدوین و عملیاتی شد از جمله اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی که این امر در نتیجه تغییر رویکرد سازه‌ای به رویکرد غیرسازه‌ای و توجه به امر مدیریت منابع آب صورت گرفته است.

محمد حاج‌رسولیها در ادامه افزود: این تغییر رویکرد کار سختی است و باید با استفاده از ابزارهای درست این کار را انجام دهیم از جمله این ابزارها بحث اعتبارات است. تا سال گذشته 95 درصد اعتبارات به بحث‌های سازه‌ای اختصاص داشته است و تنها 5 درصد به مباحث غیرسازه‌ای بود که اکنون این رقم به 35 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: در بحث استخدام نیروی انسانی نیز این امر مورد توجه  قرار گرفته است و در حال حاضر کارشناسان منابع آب بیشتری نسبت به قبل استخدام شده اند.

حاج رسولیها در ادامه گفت: شما با توجه به مسئولیتی که دارید می‌توانید کمک شایانی به این تغییر رویکرد داشته باشید در این راستا  تفاهم نامه ای برای اجرای طرح همیار آب میان شرکت مدیریت منابع آب ایران و سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شده  و در سال آینده عملیاتی خواهد شد که ما را در بحث احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی به پشتوانه روحانیون جامعه کمک خواهد نمود.

مشاور وزیر نیرو افزود: از شما روحانیون انتظار می‌رود در محافل فرهنگی برای کارهای بخش آب از جمله پر کردن چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتور هوشمند و حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها زمینه لازم را فراهم و فضا را کنترل نمایید.

محمد حاج‌رسولیها در ادامه گفت : شما می توانید با برگزاری نشست های مختلف با معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت خود ، متوجه مشکلات آنها با کشاورزان و سایر ارباب رجوع شوید و توصیه‌های لازم  را به آنها ارائه نمایید.

شایان ذکر است: در این همایش که با حضور حجت الاسلام و المسلمین یزدان پرست، مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو، حجت الاسلام و المسلمین حسینی، دبیر شورای فرهنگی شرکت مدیریت منابع آب ایران و محمدحسین جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برگزار شد، از مسئولان فرهنگی برتر شرکت‌های آب منطقه ای کشور قدردانی به عمل آمد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: