اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - 03 September 2017
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از توقف همه اردوهای دانش آموزی تا زمان بازنگری دستورالعمل اردوها خبر داد.
توقف همه اردوهای دانش آموزیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: دستورالعمل فعلی مربوط به سال 1389 است که در چارچوب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم شده است و باید با توجه به حوادثی که رخ داده در این دستور العمل در حوزه های چون بحث های ایمنی، بهداشتی، نحوه انتخاب وسیله نقلیه، شرایط رانندگان، تعداد مربیان همراه و دیگر موارد تغییراتی صورت گیرد. فیض گفت: بنا داریم پیش از پایان مهر نسخه جدید آئین نامه به تصویب مراجع مربوط برسد و ابلاغ شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی هم  با بیان اینکه خواب آلودگی راننده در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی  نقش داشت، گفت: عاملی که حادثه را تشدید و تلفات را بالا برد، این بود که سرنشینان این خودرو کمربندهای ایمنی را نبسته بودند و فقط راننده کمربند بسته بود که سالم ماند و کوچکترین جراحتی ندید اما بقیه سرنشینان پرتاب شدند و این موضوع تلفات و جراحات را بیشتر کرد.

محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس هم که برای بررسی حادثه اخیر واژگونی اتوبوس به محل حادثه رفته  گفت: میزان ساعت رانندگی راننده در آن روز بسیار زیاد بوده است و از این نظر به پلیس راه ایراد وارد است که چرا آن را کنترل نکرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس  افزود: جاده های دوطرفه خستگی راننده را افزایش می دهد زیرا نوری که از روبه رو به چشم راننده می خورد موجب خستگی چشم راننده و خواب آلودگی او می شود و وزارت راه و شهرسازی باید جاده ها را از دو طرفه بودن خارج کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: