اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 02 September 2017
رقابتهای انتخابی جام جهانی - منطقه آسیا
با گذشت ۹ بازی از رقابتهای انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا تا کنون صعود تیم های ایران و ژاپن به این رقابتها قطعی شده است.
به گزارش عصرپرس ازصداوسیما؛ ۹ بازی از رقابت های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا گذشته است و تیم ملی ایران در گروه A دو بازی مانده به پایان این رقابتها مقتدرانه به جام جهانی صعود کرد و تیم ملی ژاپن هم با برتری مقابل استرالیا در بازی نهم صعودش را از گروه B به جام جهانی قطعی کرد اما تکلیف دو تیم دیگر صعود کننده به جام جهانی و همچنین تیم های راه یافته به پلی آف در بازی دهم مشخص می شود.

در بازی های پایانی گروه یک ایران که از ۹ بازی قبلی ۲۱ امتیاز به دست آورده و بدون گل خورده صدرنشین مطلق گروه است به مصاف سوریه می رود؛ ازبکستان در یک بازی بسیار مهم میزبان کره‌جنوبی است و قطر و چین هم در یک بازی تشریفاتی با هم بازی می کنند.

معادلات تیم دوم صعود کننده این گروه بسیار پیچیده است؛ ابتدا شانس کره‌جنوبی برای صعود را بررسی می‌کنیم. این تیم در صورت پیروزی مقابل ازبکستان به عنوان تیم دوم گروه یک راهی روسیه می شود اما در صورت تساوی مقابل ازبکستان در صورتی به جام جهانی صعود می کند که سوریه در ایران نتواند ۳ امتیاز بازی را به دست آورد. چشم بادامی های کره اگر مقابل میزبان خود در بازی آخر شکست بخورند و سوریه ای ها هم در تهران پیروز نشوند به عنوان تیم سوم گروه یک راهی بازی پلی آف می شوند.

سوریه در صورت برد مقابل ایران و تساوی تیم های ازبکستان و کره‌جنوبی تیم دوم گروه و راهی جام جهانی می شود. اما در صورت تساوی و یا شکست سوریه مقابل ایران این تیم شانسی برای صعود مستقیم ندارد و باید منتظر باشد تا در تاشکند کره‌جنوبی ازبکستان را شکست دهد تا به عنوان تیم سوم راهی پلی آف شود.

ازبک ها اگر می خواهند به صورت مستقیم راهی روسیه شوند باید ابتدا کره‌جنوبی را در تاشکند شکست دهند و در انتظار برد یا تساوی ایران مقابل سوریه در تهران باشند. ازبک ها در صورت باخت به کره شانسی برای رسیدن به پلی آف هم ندارند اما در صورت تساوی در این بازی و شکست سوریه در تهران تیم سوم گروه می شوند و می توانند امیدوار باشند که با برتری در بازی پلی آف جواز حضور در جام‌جهانی را به دست آورند.

ایران و ژاپن به روسیه رسیدند

جدول گروه A و B منطقه آسیا

اما در گروه B ژاپن صعود کرده به جام جهانی بازی آخر خود را در عربستان مقابل این تیم برگزار می کند.

سعودی ها برای صعود مستقیم به جام جهانی نیاز به برد مقابل ژاپن دارند البته در دیگر بازی مهم این گروه استرالیا میزبان تایلند است که آنها هم باید بازی خود را ببرند؛ تفاضل گل ژاپن و عربستان نقش تعیین کننده ای در تیم صعود کننده دارد، هر دو تیم ۱۶ امتیازی هستند و عربستان با تفاضل +۶ بالاتر از استرالیا که تفاضل گل +۴ دارد در رده دوم جدول قرار گرفته است. بنابراین برد با تفاضل گل زیاد می تواند تعیین کننده تیم دوم گروه باشد.

در صورتیکه هر دو بازی مساوی شود عربستان به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شود.

اما در این گروه امارات با امتیاز ۱۳ و تفاضل گل -۲ تیم چهارم گروه است و شانس چندانی برای صعود مستقیم ندارد؛ انها در صورتی صعود می کنند که هر دو تیم استرالیا و عربستان در بازی آخر خود شکست بخورند و بازی آخرشان مقابل عراق را با تفاضل گل بالا پیروز شوند. در این گروه به احتمال بسیار زیاد یکی از تیم های عربستان و استرالیا به عنوان تیم دوم گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شود و تیم دیگر نیز به عنوان تیم سوم گروه بازی پلی آف را در پیش دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: