اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - 29 August 2017
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: توافقنامه هسته ای ایران هیچ جایگزینی ندارد.
توافقنامه هسته‌ای ایران جایگزینی نداردبه گزارش سرویس بین الملل عصرپرس به نقل از تلویزیون المیادین، ر‌ییس جمهور فرانسه در سمینار سفرای این کشور تاکید کرد فرانسه در پی فرآیند مذاکرات  «آستانه»، با ترکیه ای ها ،  ایرانی ها و روس ها هدف مشترک غلبه بر تروریست ها و احیای ثبات سوریه را دنبال می کند.

امانوئل مکرون خطاب به سفرای فرانسه در جهان ضمن اشاره به اینکه کشورش باید اتحاد های مقطعی برای تامین منافع اش بالاخص امنیت شهروندان فرانسوی را دنبال کند، گفت: در سوریه ما باید به جنگ پایان دهیم و در دو کشور سوریه و عراق باید به دنبال برقراری صلح و آرامش باشیم. 

درباره سوریه من از مه گذشته بر این باور قرار گرفتم که باید شیوه مان را عوض کنیم. ما با برقراری یک دیالوگ الزام آور با ترکیه ای  ها و ایرانی ها توانستیم امور را به شکل قابل توجهی به پیش ببریم. 

بر این اساس ما با این سه کشور هدف اولویت دار مشترک مان را تعریف کردیم که عبارت است از غلبه بر تروریسم و احیای ثبات در سوریه. ما ابتکار عمل تشکیل یک گروه تماس بین المللی با حضور تمامی نقش آفرینان اصلی در سوریه را به کار بستیم. این گروه تحرک تازه ای به تمهیدات اتخاذ شده توسط سازمان ملل اعطا می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: