اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 26 August 2017
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این که شهریه ثابت امسال افزایش نمی یابد گفت: تا سال ۱۴۰۴ سهم درآمدهای غیر شهریه‌ای دانشگاه به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.
شهریه ثابت دانشگاه آزاد افزایش نمی یابد
به گزارش عصرپرس از صدا و سیما؛ فرهاد رهبر در نشست خبری افزود: هم اکنون حدود ۸۰ درصد از درآمدهای دانشگاه آزاد از طریق شهریه است.

وی با اشاره به شهریه‌های سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ گفت: امسال برای برخی از رشته‌ها تخفیف ۵۰ درصدی قائل شدیم.

رهبر افزود: همچنین برای مناطق محروم تخفیف‌های ویژه‌ای در شهریه قائل شدیم.

وی گفت: دانشگاه آزاد یک خانواده بزرگ است که ۵ و نیم میلیون فارغ التحصیل دارد و هم اکنون حدود یک و نیم میلیون دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

رهبر تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی و متعلق به عموم مردم است.

سیاسی کاری سم مهلکی برای اداره کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیاسی کاری سم مهلکی برای اداره امور کشور است.

رهبر افزود: سیاسی کاری در دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها یکی از مشکلاتی است که مردم از آن رنج می‌برند و من آن‌ها را موضوعاتی قبیله‌ای می‌دانم.

وی گفت: زمینه کار و فعالیت در کشور بسیار است و می‌توان با به کارگیری توان ملی اقدامات مهمی انجام داد که این موضوع نیازمند وحدت ملی است.

رهبر با بیان اینکه استفاده از همه توان کشور در دستور کار قرار دارد افزود: استفاده از توان حزبی ثابت کرده است که چیزی جز تخریب و عقب ماندگی ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر و قدردانی از مدیران قبلی دانشگاه آزاد گفت: این افراد زحمات زیادی برای ارتقا این دانشگاه کشیده اند و امروز دانشگاهی داریم که محصول خدمت و تلاش مدیران سابق و کمک مردم است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم کشور، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است به گونه‌ای که هم اکنون متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۲ درصد و این رقم در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از ۳۰ درصد است.

رهبر گفت: مردم انتظار دارند دانشگاه آزاد اسلامی درباره اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به دولت کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: همچنین انتظار دیگر مردم این است که چرا علیرغم این که کشوری غنی و ثروتمند داریم، مردم ما فقیر هستند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در یافتن پاسخ به این سوال کمک کند و در این باره راهی جز این نداریم که بتوانیم از علم، ثروت آفرینی کنیم.

رهبر افزود: در دانشگاه آزاد در حال برنامه ریزی هستیم که چگونه می‌توانیم با شرکت‌های دانش بنیان و همچنین با بکارگیری نخبگان و کارآفرینان از ایده‌های این افراد، محصول و ثروت تولید کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه حل‌هایی در این باره در هیئت رئیسه دانشگاه مطرح شده است و هم اکنون در حال برنامه ریزی برای آن هستیم.

وی افزود: کشور ما از معادن غنی برخوردار است، اما ثروت آن فقط معادن نیست بلکه ثروت آن نیروی انسانی تحصیل کرده و باهوش است که امروزه جهان برای تک تک آن‌ها لَه لَه می‌زند.

رهبر گفت: امروزه مدیریت تلفیق منابع فیزیکی و سرمایه انسانی از اهمیت خاصی برخوردار است و در این باره از افرادی که در تحصیل و نگهداری دانشگاه آزاد همراه بوده اند دعوت به همکاری می‌کنیم تا با تلفیق منابع فیزیکی و انسانی، ثروت آفرینی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مردم در تاسیس دانشگاه آزاد مشارکت داشته اند و امروز نیز در اداره آن مشارکت می‌کنند تا بتوانند فرزندان خود را در این دانشگاه به سطوح عالی تحصیلی ارتقا دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: