اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 23 August 2017
بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس و مشارکت صدها شرکت و واحد تولیدی مناطق مختلف کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت.
آغاز بکار بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان در تهرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، در بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که از نظر کمیت، کیفیت و تولید، بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می‌شود و به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به دوره‌های قبل دارد، بیش از ۷۳۰ شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی‌های دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشتند.

در این نمایشگاه؛ انواع فرش‌های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف، قالی و قالیچه، گلیم، جاجیم و تابلو فرش‌های مختلف عرضه شده و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

قرار است همزمان با برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ چندین هیئت بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان، با تولیکنندگان و فروشندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری شوند.

همزمان با بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که در آن علاوه بر تمرکز بر موضوع‌های تخصصی و صادراتی و همچنین فروش داخلی، هفتمین جشنواره فرش برتر نیز با هدف الگوسازی و معرفی دستبافته‌های با کیفیت به منظور حفظ اصالت‌ها و حضور در بازارهای صادراتی، برگزار می‌شود.

در بخشی دیگر از بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، بهترین فرش‌های عتیقه و معاصر کشورمان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

همچنین در طول روزهای برگزار نمایشگاه و در سالن شماره ۵؛ ایستگاه نقاشی ویژه کودکان برای اشنایی کودکان و نوجوانان با فرش دستباف ایرانی و همچنین بصورت زنده فرایند تولید فرش دستباف و نیز نمایش چیدمان فرش ایرانی برگزار می‌شود.

افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت‌های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

‌براساس آمار گمرک در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری ۸۹ میلیون دلار فرش به بازارهای هدف صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی داشته است.
آمریکا بزرگترین وارد کننده فرش ایران است و سال گذشته بخشی از این محصول به آمریکا صادر شده است.

جمعیت قالیبافان کشورمان حدود یک میلیون نفر هستند که ۷۰۰ هزار نفر به صورت تمام وقت و بقیه پاره وقت فعالیت دارند.

رییس مرکز ملی فرش ایران دراین باره گفت: این نمایشگاه تا هفتم شهریور در ۱۴ سالن در فضایی بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع با حضور ۷۳۰ شرکت تولیدی از سراسر کشور برپا شده و سالن ویژه‌ای هم برای دانش آموختگان کارآفرین اختصاص یافته که بصورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

کارگر افزود: تجار و بازرگانان خارجی به ویژه از بازارهای صادراتی ایران، شناسایی و به نمایشگاه دعوت شده اند که ۹۱ بازرگان خارجی خریدار عمده فرش دستباف ایرانی شامل ۳۸ بازرگان ایرانی مقیم خارج از کشور و همچنین ۱۴ بازرگان امریکایی در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

وی اضافه کرد: هفتمین نمایشگاه و جشنواره فرش برتر هم با هدف الگوسازی و بهبود فرآیند تولید فرش دستباف و با شعار نوگرایی و حفظ بازار با تمرکز بر اصالت فرش ایرانی همزمان با این نمایشگاه برگزار می‌شود.

کارگر بیان اینکه جشنواره شامل فرش‌های شهری عشایری، عتیقه یا آنتیک و نو است که به داوری گذاشته شده و آثار برتر در یک سالن به نمایش درآمده است، افزود: در این نمایشگاه فرشی با شعار صلح جهانی براساس سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل، رونمایی و سپس به یکی از نهادهای بین المللی هدیه خواهد شد.

رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: در این نمایشگاه همچنین نحوه چینش و دکوراسیون فرش دستباف ایرانی و همچنین فرآیند تولید فرش دستباف از طراحی، ریسندگی، چله کشی، مرمت و شستشوی فرش و انواع گره‌ها در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.

بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از امروز تا ۷ شهریورماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: