اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 21 August 2017
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان - پاریس
فرنگی‌کاران اوزان ۷۱ و ۸۵ کیلوگرم کشورمان در گام نخست مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.
گام محکم گرایی و نوری در اولین کشتیبه گزارش سرویس ورزشی عصرپرس، رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان به میزبانی پاریس فرانسه از ساعت 12:30 امروز به وقت ایران آغاز شد.

حسین نوری فرنگی کار وزن 85 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف ایویداس استانکوویچ از لیتوانی رفت.

حسین نوری در دیدار نخست وزن 85 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با نتیجه 7 بر 5 استانکوویچ از لیتوانی را شکست داد. در این وزن 34 کشتی گیر حضور دارند.

در ادامه این مسابقات، محمدعلی گرایی در وزن 71 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان رفت و در نهایت با نتیجه 3بر 2 مقابل این حریف گرجستانی که در المپیک ریو 2016 توانسته بود، در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی را پشت سر بگذارد و برنز دنیا را بدست آورد، به برتری رسید.

گرایی در دور سوم با اوریک نیکوقوسیان از فرانسه باید سرشاخ شود. در پایین جدول نیز فرانک استابلر آلمانی دارنده مدال طلای جهان توانست رسول چونایف آذربایجانی را شکست دهد تا در صورت برتری برابر حریف بلاروسی خود با برنده کشتی گرایی و نیکوقوسیان مصاف دهد.

سعید عبدولی نیز در وزن 75 کیلوگرم در دور نخست به مصاف «ویکتور نمس» نایب قهرمان اروپا از صربستان رفت و در یک کشتی ضعیف و دور از انتظار با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریف نه چندان توانمند خود شد.

در وزن ۸۵ کیلوگرم نیز که ۳۴ نفر وزن کشی کرده اند، حسین نوری دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 7 -5 استانکوویچ از لیتوانی را شکست داد. حال نوری در مرحله یک هشتم نهایی باید با برنده دشیف از فرانسه و آپس از استونی مبارزه کند.

در وزن 98 کیلوگرم  مصطفی صالحی زاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه ٣ بر ١ مغلوب آرتور الكسانيان قهرمان جهان و المپيك شد.   

همچنین در وزن 98 کیلوگرم مصطفی صالحی‌زاده در دور نخست با قرعه استراحت روبروست. وی در دور دوم با آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک مسابقه می‌دهد.

شایان ذکر است: رقابت‌های 4 وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود و مهرداد مردانی در وزن 59 کیلوگرم، محمد الیاسی در وزن 66 کیلوگرم، یوسف قادریان در وزن 80 کیلوگرم و شهاب قوره جیلی در وزن 130 کیلوگرم با رقابی خود مصاف خواهند داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: