اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 21 August 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: در راستای الزام فعال سازی گمرکات شرق استان، پذیرای هیات تجاری عمان در جاسک بودیم .
فعال سازی گمرکات شرق استان هرمزگان الزامی استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: با برگزاری جلسات با شرکای عمانی بازاریابی محصولات استان و ارتقاء شاخصهای کیفی محصولات صادراتی بخش کشاورزی بررسی شد.

 وی تصریح کرد:سازمان توسعه تجارت ایران در اجرای ماده (4) قانون مقررات صادرات و واردات و نیز با هدف حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات صادراتی بخش کشاورزی، شاخص های بسته بندی  میوه و تره بار صادراتی،  جهت اجرا توسط گمرکات اجرایی کشور ابلاغ نمود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: به منظور ایجاد آمادگی جهت تطبیق و سازگاری صادرکنندگان میوه و تره بار با شاخص های جدید بسته بندی محصولات صادراتی ، شاخص های مذکور از 15 آبان ماه 1396 در گمرکات کشور اجرایی شده و در فرصت باقیمانده تا زمان اجرایی شدن موضوع، کلیه دستگاههای اجرایی و تشکلهای حوزه تولید و صادرات میوه و تره بار می بایستی به مجموعه خود اطلاع رسانی نمایند.

استاندار هرمزگان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی
استاندار هرمزگان نیز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، از بخش خصوصی خواست تا با حضور پررنگ خود در این جلسات، مدیران دستگاههای دولتی را همراهی نمایند.

به گزارش شاتا ، ،  جادری اظهار داشت: ما به دنبال رونق فضای کسب و کار هستیم و این مهم زمانی رونق پیدا خواهد کرد که ما بتوانیم صادرات غیرنفتی داشته باشیم.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف مورد نظر و رقم تعیین شده در برنامه باید به سمت  و سوی توسعه صادرات غیرنفتی برویم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: دروازه ورودی و خروجی کشور، استان هرمزگان است و این امر بایستی ما را به سمت تعیین راهکارهای اجرایی مناسب برای تقویت صادرات غیرنفتی ببرد تا مشکلات این استان را به مسئولین کشوری منعکس نمود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه افزود: سازمان توسعه تجارت باید مشکلات صادرکنندگان و بازرگانان در سطوح مختلف را بررسی نماید.

وی یکی از الزامات توسعه فضای کسب و کار را اصلاح تعرفه های گمرکی خواند و افزود: تعرفه صادرات باید کاهش پیدا کرده و از طرفی تعرفه واردات کالای مشابه هم باید افزایش پیدا کند.

 جادری تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش برای صادرکنندگان را از دیگر موارد توسعه صادرات غیرنفتی برشمرد و اظهار داشت: با تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ارزان برای صادر کنندگان، می توان در تسهیل صادرات و همچنین رونق در کار صادرکنندگان، تاثیر مثبت گذاشت.

استاندار هرمزگان به تکمیل زیر ساختهای پایانه های تخصصی اشاره نمود و افزود: یکی از ضروریت های کشاورزان، داشتن پایانه صادراتی محصولات کشاورزی است که باید در اولویت امر صادرات این محصولات قرار گیرد.

 جادری  در ادامه بسته بندی مناسب کالا را از موارد مهم در امر صادرات غیرنفتی برشمرد و تصریح کرد: ما در منطقه ای قرار گرفته ایم که استانداردهای اروپایی مصرف می کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان صنایع تبدیلی را یکی از ضروریات استان دانست و افزود: اگر نتوانیم صنایع تبدیلی را در استان ایجاد کنیم، ارزشی ندارد که مواد اولیه را صادر نماییم. باید محصولات با ارزش افزوده بالا صادر شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: