اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 20 August 2017
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد
با توجه به عرضه کوتاه‌مدت برخی محصولات کشاورزی، امکان سوءاستفاده دلالان از دسترنج کشاورزان وجود دارد. به همین دلیل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خرید تضمینی برخی محصولات را به‌صورت مشروط انجام خواهد داد.

خرید تضمینی خرما و کشمش مشروط شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس  از ایانا، رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون در سطح تولید و عرضه کشمش و خرما قرار داریم، گفت: کشمش و خرما در بازه زمانی کوتاه یک تا دو ماهه، با حجم زیادی تولید و عرضه شده که این امر باعث کاهش قیمت و سوءاستفاده سودجویان می‌شود.

حسین صفایی افزود: سازمان تعاون روستایی با اجرای طرح خرید تضمینی مشروط سعی دارد تا از سوءاستفاده‌ها جلوگیری کند.

وی در تشریح این طرح بیان کرد: مراکز تعیین‌شده سازمان تعاون روستایی محصول کشمش و خرما را از کشاورزان تحویل می‌گیرند و در سردخانه‌ها نگهداری کرده و مبلغی به‌عنوان علی‌الحساب برای تأمین نقدینگی در اختیار آنان قرار می‌دهد.

صفایی ادامه داد: کشاورزان سه ماه فرصت دارند تا محصول خود را بازاریابی و مشتریان مناسبی برای آن پیدا کنند. در این مدت مراکز سازمان تعاون روستایی محصول را به شکل امانی نزد خود با بهترین کیفیت نگهداری می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مبلغ پرداختی علی‌الحساب بوده، عنوان کرد: به ازای هر کیلوگرم کشمش، دوهزار تومان و هر کیلوگرم خرما یک‌هزار و ۴۰۰ تومان پول به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود تا به‌طور موقت نقدینگی آنها تأمین شود.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز خرید تضمینی سیب درختی درجه سه در برخی استان‌ها خبر داد و یادآور شد: با هدف حمایت از تولیدکننده، سازمان تعاونی روستایی، خرید تضمینی سیب درجه سه را از استان‌های تولیدکننده این محصول به‌ویژه آذربایجان غربی با ایجاد مراکز خرید آغاز کرده است.

صفایی تأکید کرد: این محصول هم‌اکنون هر کیلوگرم به قیمت ۲۸۰ تومان از باغداران خریداری شده و در کارخانه‌های فرآوری به کنسانتره تبدیل می‌کند که این محصول پس از دو سال نیز عامل مصرف و عرضه در بازار است.

وی با بیان اینکه این قیمت بر اساس نرخ خرید تضمینی سال گذشته است، خاطرنشان ساخت: شورای اقتصاد هنوز قیمت خرید تضمینی این محصول را تعیین نکرده، به همین دلیل سازمان مرکزی تعاون روستایی به‌طور موقت با این قیمت سیب درجه سه را به‌صورت علی‌الحساب از باغداران خریداری می‌کند.

صفایی اضافه کرد: این قیمت ۳۰ درصد بالاتر از قیمتی است که در بازار سیب درجه سه به فروش می‌رسد.


نام:
ایمیل:
* نظر: