اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 16 August 2017
رئیس سازمان ملی استاندارد
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تعامل بین دستگاهی در کشور، زمینه رشد اقتصادی و رونق صادرات را فراهم می آورد.
درصدد رفع موانع صادرات هستیمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از استاندارد، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: فعالیت های اقتصادی در استان کردستان روند توسعه رو به رشدی را دنبال می کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: سازمان استاندارد یک سازمان حاکمیتی و فرابخشی است و به دلیل نقش و اهمیتی که در سلامت و ایمنی و صادرات و واردات دارد  باید توسعه یابد.

وی با اشاره به برخی مشکلات صادرات از مرز باشماق اظهار داشت: همین اندک مسائل در تعامل بین دستگاه های استان رفع می شود.

پیروزبخت با بیان اینکه سطح استاندارد های جمهوری اسلامی ایران بالاتر از استاندارد کشور عراق است افزود: در دوره های مختلف خواسته های طرفین در زمینه صادرات مورد بررسی قرار گرفته و در صدد موانع موجود هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه، اظهار داشت: صادرات به سلیمانیه از کردستان دارای مشکلات پیچیده تری است که با مذاکرات مرزی می توان این مشکلات را رفع کرد.

وی افزود: درصورتیکه هماهنگی درون استانی میان دستگاه ها بوجود آید در تجارت با کشور های مختلف به مشکل بر نخواهیم خورد.

در این نشست، شفيعي، فرماندار مریوان با ارايه گزارشی از وضعیت اقتصادی و جایگاه مریوان در صادرات و واردات گفت: ما از رییس سازمان ملی استاندارد ایران تقاضا داریم که به دلیل تنوع فعالیت های اقتصادی و واردات و صادرات در این شهرستان آزمایشگاه های تخصصی در این شهرستان تاسیس و نمايندگي استاندارد به اداره ارتقاء یابد.

فرماندار مریوان افزود: به زودی علاوه بر مرز باشماق دو نقطه مرزی دیگر نیز به عنوان مبادی ورودی و خروجی به طور آماده سازی می شوند و به همین دلیل ارتقای جایگاه و تعداد نیروهای سازمان ملی استاندارد ایران در مریوان ضرورت دارد.

شفيعي ادامه داد: ما سازمان ملی استاندارد ایران را در تکمیل ساختمان و تجهیز آزمایشگاه ها همراهی خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه تعدادی از مدیران اقتصادی مریوان، به بیان مشکلات و تنگناهای قانونی و اداری و زمینه های همکاری و حمایت سازمان ملی استاندارد پرداختند.

در این نشست علاوه بر مدیران اقتصادی شهرستان مریوان، مدیران آزمایشگاه های همکار و مدیران نمایندگی های استاندارد در این نقاط مرزی نیز حضور داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر: