اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 15 August 2017
در دوازدهمین جلسه دادگاه دو متهم نفتی
قاضی پرونده دو متهم نفتی از شناسایی ، ارزیابی و خرید 138 شرکت تامین اجتماعی توسط فلاح هروی خبر داد.
خرید 138 شرکت تامین اجتماعی به وسیله فلاح هروی
به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما،دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب (شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.  

قاضی مقیسه در آغاز خطاب به فلاح هروی متهم ردیف سوم این پرونده افزود: آقای فلاح شناسایی، ارزیابی و خرید 138 شرکت تامین اجتماعی توسط شما انجام شده چه توضیحی در این زمینه دارید؟ فلاح هروی پاسخ داد این یک برداشت نادرست است که بنده با هدف کلاهبرداری وارد تفاهم نامه تامین اجتماعی شده ام و این در حالیست که سعید مرتضوی در باره نحوه آشنایی با بابک زنجانی گفته است قبل از انعقاد تفاهم نامه به هیچ وجه آشنایی و ارتباطی با زنجانی نداشتم و از طریق آقای م با بانک زنجانی آشنا شدم و قبل از خرید شرکت ها ابتدا از آقای ی معاون اقتصادی وزارت اطلاعات درباره توانایی و اعتبار زنجانی برای خرید شرکت های تامین اجتماعی استعلام کردم که در جلسه حضوری آقای ی زنجانی را تایید کرد که او می تواند مشکل ارز و خرید شرکت های تامین اجتماعی را حل کند و تا اینجا هم اسمی از بنده نیامده است.

قاضی مقیسه خطاب به متهم افزود: اشتباه شما همین جاست چون خودتان از وزارت اطلاعات استعلام گرفتید و 138 شرکت تامین اجتماعی را کارشناسی کردید ، نامه نوشتید و امضای خودتان پای نامه است.
در آخرین جلسه دفاع خود صادقانه صحبت کنید.

فلاح هروی افزود: این اتفاقات قبل از ماجرای خرید شرکت های تامین اجتماعی افتاده است .

قاضی مقیسه خطاب به متهم افزود: نتیجه تحقیقات نشان می دهد معامله را شما انجام داده اید شما چک ها را از تامین اجتماعی گرفته اید و در قبال بدهی نفت به شرکت اچ کی تحویل داده اید در حالی که همه چیز صوری بوده است.

قاضی پرونده نفتی ادامه داد: شرکت هایی که شما معامله کرده اید مجموعه هتل های هما 95 درصد در ایران و خارج از کشور، رایتل 40 درصد ، محصولات لطیف 100 درصد، قطار رجا 100 درصد ، پتروشیمی قدیر 90 درصد ، پتروسینا 99 درصد، صا ایران  13 درصد، سیمان فیروزکوه 45 درصد، مس شهید باهنر 100 درصد ، بانک پارسیان 4 درصد ، بیمه میهن 19 درصد ، پتروشیمی امیرکبیر 31/5 درصد و مابقی هم املاک داخل تهران بوده که توسط شخص شما خریداری شده است.

قاضی مقیسه خطاب به متهم تاکید کرد: شما این شرکت ها را شناسایی کردید، چک ها را گرفتید و به وزارت نفت دادید.
فلاح هروی گفت: شما فرمودید من سخنرانی نکنم .

قاضی مقیسه افزود: اینها سخنرانی نیست بلکه مدارک مندرج در کیفرخواست است.

فلاح هروی در پاسخ به قاضی گفت: من شرکت ها را شناسایی نکردم بلکه صرفا در دریافت و ارسال چک ها نقش داشتم و بازپرس هم در هیچ کجای پرونده مطلبی دال بر اینکه در خرید شرکت های تامین اجتماعی نام من کنار نام زنجانی و مرتضوی آمده باشد اشاره نکرده است.

پایان دادگاه های دو متهم نفتی

قاضی پرونده دو متهم نفتی از پایان دادگاه های این دو متهم خبر داد.

قاضی محمد مقیسه در پایان دفاعیات فلاح هروی متهم ردیف سوم نفتی، ختم دادگاه های رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد.

وی تاکید کرد: چنانچه دو متهم و وکلای آنها دفاعیاتی دارند درقالب لایحه به دادگاه ارائه کنند.

در یازدهمین جلسه دادگاه دو متهم نفتی؛ حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی بخش دیگری از دفاعیات خود را ارائه کرد که قرار است امروز آخرین دفاعیات این متهم اخذ شود.

افساد فی الارض, اخلال در نظام اقتصادی کشور, مشارکت در پولشویی گسترده و بدهی نفت از مهمترین اتهامات حمید فلاح هروی است که البته خرید مرسدس بنز، دریافت آپارتمان ‌یک میلیاردی از بابک زنجانی  بابت هدیه عروسی دخترش, خرید آپارتمان 6 میلیاردی و ویلای کیش که همه از غارت بیت‌المال به دست آمده بخش دیگری از اتهامات این متهم است.

دادگاه های علنی رسیدگی به پرونده مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی که از 17 تیر امسال آغاز شد به ریاست قاضی مقیسه در شعبه 28 دادگاه انقلاب ادامه دارد.

دادگاه های رسیدگی به پرونده نفتی سال 94 در 25 جلسه علنی و 1 جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول ، مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.

بابک زنجانی با حکم دادگاه انقلاب ، مفسد فی الارض شناخته و به اعدام، رد مال و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ رد مال محکوم شد که با ارسال لایحه اعتراضی، پرونده این متهم برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.

بابک زنجانی از حدود 8 هزار میلیارد تومان بدهی خود به وزارت نفت ، دو هزارمیلیارد تومان را از محل واگذاری اموال و شرکت‌هایش تسویه کرد البته وزارت نفت مدعی است بدهی زنجانی با احتساب ضرر و زیان به حدود 12هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اوایل آذر 95 حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید شد و البته این حکم برای مهدی شمس وحمید فلاح هروی دو متهم دیگر این پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.

اواخر سال 95 نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده فردی به نام(ع.ز.م) که گفته می‌شود نقشی کلیدی در ماجرای فروش نفت داشته، دستگیر و به کشور برگردانده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: