اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 12 August 2017
مدیرکل کمیته امداد کمیته امداد استان تهران: امسال طرح بام مهر برای خانه دار شدن ایتام فاقد مسکن در سطح استان تهران اجرایی می شود.
اجرای طرح
به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما ؛ محسن ولیئی، در بازدید فعالیت های کمیته امداد منطقه 17 تهران، به اهمیت و نقش سرمایه های اجتماعی در فقرزدایی تأکید کرد و افزود: مرحله نخست اجرای طرح بام مهر، نیازسنجی از وضعیت مسکن ایتام مورد نظر  انجام شده  و یک هزار و 175 نفر از ایتام تحت حمایت، نیازمند مسکن و سرپناه مناسب هستند و بر اساس برآورد به عمل آمده بیش از 514 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار برای خرید، ساخت ، تعمیر و بهسازی منازل مورد نیاز است که باید از طریق مشارکت حامیان و خیران تامین شود. 

وی با بیان اینکه 94 هزار و 320  حامی در استان تهران حمایت 19 هزار و 681 یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام و محسنین» بر عهده دارند، گفت: 25 درصد از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین را کارمندان شاغل در دستگاه های دولتی و غیردولتی،هفت درصد اصناف و بازاریان، 16درصد خانه دار، دو  درصد اساتید دانشگاه، دو درصد پزشکان، پنج درصد کارگران و 43 درصد را سایر اقشار جامعه تشکیل می دهند.

ولیئی با بیان اینکه هفت هزار و 473 نفر از ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت دختر و حدود پنج هزار نفر پسر هستند، بیان کرد: بیش از سه هزار و 908 نفر از ایتام از حمایت حامیان نیکوکار در قالب طرح طاها( بیمه آتیه عمر و پس انداز ایتام) استفاده می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: خیران تهرانی در سه ماهه نخست امسال بیش از  124 میلیارد و 99 میلیون ریال در قالب طرح «اکرام ایتام  و محسنین» به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه طرح محسنین از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و ازکار افتاده است، یادآور شد:  47 هزار و 665  حامی در استان تهران حمایت 12 هزار و 428  فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین عهده دارند، در سه ماهه نخست امسال بیش از 55 میلیارد و 229میلیون ریال به صورت نقد، کالا و خدمات توسط این حامیان به خانواده های تحت حمایت اهدا شده است.

ولیئی با اشاره به اینکه هم اکنون 46 هزار و665 حامی، سرپرستی هفت هزار و 253 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان را در قالب طرح اکرام ایتام عهده دار هستند، گفت: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل 300 هزار ریال به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به اجرای طرح بام مهر در جهت خانه دار شدن ایتام تحت حمایت، بیان کرد: طرح اکرام علاوه بر تأمین نیازهای مادی و معیشتی فرزندان تحت حمایت، بسیاری از مشکلات ایتام را با کمک حامیان توانمند رفع کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: